D.A.S. JogSzerviz: az álláskeresési járadék

2020.06.29. 11:22

A törvény rendelkezése alapján az álláskeresési járadékot az igényelheti, aki álláskereső és azt ezt megelőző három éven belül legalább 360 nap jogosultsági idővel rendelkezik (például munkaviszonya állt fenn), és munkát akar vállalni, de önálló álláskeresése nm vezetett eredményre, és számára a foglalkoztatási hivatal sem tud megfelelő munkahelyet biztosítani – mondták el az Origónak a D.A.S. JogSzerviz szakértői.

A legfrissebb adatok szerint hazánkban a COVID-19 járvány miatt körülbelül 330 ezer ember maradt ideiglenesen vagy tartósan állás nélkül. Miként és kik tarthatnak igényt az álláskeresési járadékra?

Ez a jogosultság sajnos nem mindenki számára adott. Ugyanis az álláskeresési járadéknak meghatározott, jogszabályban lefektetett feltételei vannak.

Ők igényelhetik a járadékot

A törvény rendelkezése alapján az álláskeresési járadékot az igényelheti, aki álláskereső és azt ezt megelőző három éven belül legalább 360 nap jogosultsági idővel rendelkezik (például munkaviszonya állt fenn), és munkát akar vállalni, de önálló álláskeresése nm vezetett eredményre, és számára a foglalkoztatási hivatal sem tud megfelelő munkahelyet biztosítani.

Akik most veszítették el az állásukat, számukra az első lépés mindenképp az, hogy regisztráljanak a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat honlapján.

A regisztráció jelentősége

A lakóhely, illetve tartózkodási hely szerint illetékes hivatallal javasolt a kapcsolatot felvenni. Ez sok esetben előre egyeztetett időpontban és személy ügyintézés módján lehetséges megtenni.

Ugyanakkor lehetőség van arra, hogy a regisztrációt a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat honlapján keresztül tegyük meg. Ezt követően, akár – aki ilyen hozzáféréssel rendelkezik – ügyfélkapun, vagy elektronikus ügyintézési módon tarható a továbbiakban a kapcsolat a hatósággal.

A regisztráció alkalmával érdemes összegyűjteni azokat az iratokat, melyekre a hatóságnak szükséges van.

Forrás: Photononstop/Eric Audras

Ezek részben a jogviszony megszüntetésekor kiadott „kilépő iratok", valamint OEP igazolvány (társadalombiztosítási kártya), egyszerű munkaszerződés, illetve minden olyan okirat, mellyel igazolható a jogviszony fennállása.

A szükséges dokumentumok részletes felsorolása szintén megtalálható a hivatal honlapján is.

Az álláskeresési járadék legfeljebb a kérelem előterjesztésének napjával folyósítható. A folyósítás időtartama pedig maximum 90 nap.

Tehát, az álláskeresési járadék mindösszesen egy időszakos megoldást jelenthet az érintettek számára, ami viszont a jelen helyzetben minimális segítséget jelenthet az érintettek számára – hangsúlyozták végezetül a D.A.S. JogSzerviz szakértői.

https://das.hu/