Cégeknek segít a D.A.S. JogSzerviz Rizikóradara a könyvelés kockázati tényezőinek megismerésében, és egy NAV-bírság előzetes kiszűrésében. Ha cégek szeretnék megtudni, hogy vállalkozásuk könyvelése mennyire megbízható vagy éppen mekkora kockázatot jelent, a Rizikóradar kitöltése válaszokat ad.

A 2020/2021. évek nem csak a koronavírus miatti válságot hozták el, de a NAV adatszolgáltatási kötelezettség kiteljesedésével egy olyan új eszközt adnak az adóhatóságnak, amellyel tökéletesíteni tudja a vállalkozások kockázati profilozását.

Az új rendszerben nem mindegy, hogy egy vállalkozás megbízható „jogkövető" státuszba kerül, „véletlenül hibázó" vagy épp a skála túlsó végén lévő „adócsaló", netán „bűnöző" kategóriákba.

Előbbiek nyugodtan koncentrálhatnak arra, hogy nyereségüket maximalizálják, míg utóbbiak szigorú ellenőrzésekre, bírságokra és büntető eljárásokra számíthatnak.

Cégeknek segít a D.A.S. JogSzerviz Rizikóradara a könyvelés kockázati tényezőinek megismerésében, és egy NAV-bírság előzetes kiszűrésében. Ha cégek szeretnék megtudni, hogy vállalkozásuk könyvelése mennyire megbízható vagy éppen mekkora kockázatot jelent, a Rizikóradar kitöltése válaszokat ad. (https://daskonyveles.hu/rizikoradar/)

A könyvelő váltás jelentősége

A kiválasztott irodával át kell beszélni, hogy az együttműködés során ki, mit vár el a másiktól (jogok és kötelezettségek), amelyeket írásba kell foglalni. A szerződéskötés során tudjuk azt is elmagyarázni, hogy mik számunkra a fontos szempontok, mik az igényeink.

Hiszen van, amelyik vállalkozásnál gyakran kell nagyon gyorsan döntést hozni, igénylést beadni, így számukra az elérhetőség és a gyorsaság kulcskérdések. Míg mások egy-egy összetettebb ügylettel kapcsolatban szeretnének tanácsot kapni, és ehhez keresnek szakmailag kompetens szolgáltatót.

Célszerű az igényeinknek megfelelően olyan könyvelőirodát választani, amelyik komplexen tud foglalkozni cégünkkel, és nem csak könyvel, de a bérszámfejtést is elvégzi és az adózási kérdésekkel is fordulhatunk hozzá.

Az új könyvelő meghatalmazása

Ahhoz, hogy szabályosan tudja ellátni a vállalt feladatokat, a könyvelőnket meg kell bíznunk az adóhatóság előtti ügyekben, és létre kell hoznunk egy ügykezelői hozzáférést számára a cégkapunkhoz. (Ez szükséges a beszámoló benyújtásához.) Természetesen a jó könyvelő ezekben is segítségünkre van.

Szerencsés esetben a régi könyvelőnkkel megmarad a jó viszony, hiszen lehet például olyan is, hogy a könyvelőváltás az ő nyugdíjba vonulása miatt szükséges.

De ha azért váltunk, mert nem vagyunk elégedettek, akkor is érdemes megtartani a normális üzleti kapcsolatot, és békésen elválni egymástól.

Forrás: Shutterstock

Ezzel sokat segíthetünk a könyvelőváltás folyamatán is, hiszen, ha megmarad a kommunikáció, akkor megbízásunk alapján az új könyvelő le tudja menedzselni a teljes átadás-átvételi folyamatot.

Ma már ritkán van szükség a papír alapú dokumentumok átadására, az állományokat pedig közvetlenül tudja könyvelőnk bekérni a régi szolgáltatótól. Így nincs szükség arra, hogy folyton a régi könyvelőhöz futkosson, egy-egy újabb adag bizonylatért, dokumentumért.

Természetesen a szerződés lezárásaként a felmondási idő leteltét követően a régi könyvelőtől át kell venni a nála lévő dokumentumokat. Ezeket átadás-átvételi jegyzőkönyv felvételével kell tőle elhozni, és ha lezárt komplex év, akkor többnyire mehet is az irattárba – hangsúlyozták végezetül a D.A.S. JogSzerviz szakértői.