Sikeres volt az I. Networking Klub - 2008. június 17.

Vágólapra másolva!
A mai napon került megrendezésre a Mobilitás és Multimédia Klaszter első Networking Klubja az "IPTV-WEB-Mobil hirdetési csatornák jövője" címmel, amelynek meghívott előadója Novák Péter, a Kirowski ügyvezető igazgatója volt. A Networking Klubon valamennyi érintett klaszter tag képviseltette magát és osztották meg egymással meglátásaikat, gondolataikat e piaci szegmensek rövid és középtávú perspektíváival kapcsolatban.
Vágólapra másolva!

A téma iránti nagy érdeklődés oka, hogy az elmúlt hónapokban feltárt és megvizsgált közös kutatás-fejlesztési és innovációs projektek egy meghatározó része azzal foglalkozott, miként lehetne a felhasználókat célzottabb és hatékonyabb módon információkkal, tartalmakkal, vagy targetált hirdetésekkel elérni. A projektgazdák a technológiai kihívásokra adható megoldásokat egyértelműen azonosították, ugyanakkor visszajelzésre volt szükségük azzal kapcsolatban, hogy a hirdetői piac várhatóan mely megoldásokra, milyen időtávon belül lesz/lehet nyitott. Ez utóbbi kérdés megválaszolásában segítette a klaszter tagok munkáját a Networking Klub.

Novák Péter gondolatébresztő előadásában az alábbi kérdések mentén vázolta fel a hazai hirdetői piac jövőjét:

Fogyasztói környezet:

  1. Milyen áron akarnak relevánsabb reklámokat a fogyasztók?
  2. Befektetnének-e bármilyen energiát ennek érdekében?
  3. Privacy?
  4. Tudnának-e élni a korlátlan szabadsággal?
  5. Mi van a digitálisan éretlenekkel?
  6. Fogyasztói hatalomátvétel?
  7. Lesz-e rá kereslet?

Jogi környezet:

  1. Adatok felhasználhatósága?
  2. Privacy?

Üzleti környezet:

  1. Ki fizeti a révészt?
  2. Ki fogja uralni a piacot: operátorok, eszközgyártók, pure-média előállítók?
  3. iPhone hatalomátvétel?

A Networking Klub célja
A Networking Klub célja egyrészt a klaszteren belüli network-ösödés, másrészt a klaszter tagok kutatás-fejlesztési és innovációs tevékenységének támogatása a piaci/felhasználói oldal várható igényeinek feltárásán, bemutatásán keresztül. A Networking Klubok 3 heti rendszerességgel kerülnek megrendezésre, a klaszter tagok többségét érintő tématerületeken.