Önjáró taxik segíthetnek a szén-dioxid csökkentésében

Vágólapra másolva!
Az elektromos meghajtású vezető nélküli taxik jelentősen csökkenthetik a könnyebb személygépjárművek okozta szén-dioxid-kibocsátás mértékét az Egyesült Államokban a következő 20 évben - olvasható egy brit tudományos lapban megjelent tanulmányban.
Vágólapra másolva!

Az autógyártó és fejlesztő vállalatok egyre többet vizsgálják annak lehetőségét, miként lehet a mostaninál nagyobb mértékben automatizált gépjárműveket építeni. A Google például 2017-re tervezi kifejleszteni saját, teljesen önjáró autóját.

Az elektromos meghajtású önjáró járművekből álló flották elméletben képesek lennének csökkenteni a személyszállításból származó károsanyag-kibocsátás mértékét, például a jelenleginél hatékonyabb útvonaltervezéssel Forrás: MTI/Balaton József

A hatékonyabb útvonaltervezés fontos

Az elektromos meghajtású önjáró járművekből álló flották elméletben képesek lennének csökkenteni a személyszállításból származó károsanyag-kibocsátás mértékét, például a jelenleginél hatékonyabb útvonaltervezéssel - vélik a kaliforniai Lawrence Berkeley National Laboratory kutatói a Nature Climate Change lapban megjelentett tanulmányukban.

A Google 2017-re tervezi kifejleszteni saját, teljesen önjáró autóját Forrás: Google

2030-as előrejelzésekkel dolgoznak

A tudósok írásukban azt igyekeztek modellezni, hogy milyen hatást gyakorolna az ilyen típusú járművek tömeges megjelenése a üvegházhatású-gázkibocsátás mértékére az Egyesült Államokban. Eredményeiket 2014-es adatokra és 2030-ra vonatkozó előrejelzésekre alapozták.

Jelentős mértékű a károsanyag-kibocsátás csökkenése

A kutatók becslése szerint az önjáró elektromos meghajtású taxikra történő átállás járművenként 87-94 százalékos károsanyag-kibocsátás csökkenéssel járna a hagyományos, ember által vezetett autókhoz képest.

Emellett úgy vélik, hogy a 2030-ra előre jelzett hibrid meghajtású autókhoz képest is 63 és 82 százalékkal lehetne csökkenteni az üvegházhatású gázok kibocsátásának mértékét. Jeffery Greenblatt, a tanulmány egyik írója szerint a kedvező eredmény többek között a kisebb járműméretekből, valamint a villamosenergia-termeléssel járó károsanyag-kibocsátás jövőbeli csökkenéséből fakadna.