Ingyenzene a nagy kiadóktól a neten

Vágólapra másolva!
Ingyen tölthetik le az európai internetezők kedvenc számaikat csütörtöktől egy héten át több nagy lemezkiadó honlapjairól. A zenei cégek akciójukkal fizetős szolgáltatásaikat akarják reklámozni, azt remélik, hogy a netezők, miután ingyen kipróbálhatták őket, később hajlandók pénzt adni a dalok letöltéséért.
Vágólapra másolva!

Soha nem látott lehetőségnek nevezik a Digitális Letöltés Napja című kampányt támogatói, akik szeretnék megnyerni az internetezőket, hogy a nem hivatalos, ingyenes letöltést biztosító zenei oldalak helyett a fizetős szolgáltatásokat vegyék igénybe.

Digital Download Dayhttp://www.digitaldownloadday.com/

Az akció idején, október 3-tól október 9-ig a netezők 6 ezer előadó 110 ezer dala közül, korlátozott számban, ingyen tölthetik le kedvenceik számait. A látogatók 5 angol font, azaz 2 ezer forint értékben válogathatnak a kínálatból. A regisztráció után 500 dalt hallgathatnak online (stream), ezenkívül választhatnak, hogy 50 olyan zenét töltenek le, melyek nem írhatók CD-re vagy 5 szabadon másolhatót.

Az akcióban, amelyet az OD2, Peter Gabriel digitális zenék kereskedésével foglalkozó cége szervez, a világ öt legnagyobb kiadójából három vesz részt. A rajongók az ő kínálatukból tölthetik le kedvenceiket, Kylie Minouge-tól Elvis Presleyig.

Charles Grimsdale, az OD2 vezérigazgatója tagadta, hogy a Digitális Letöltés Napja az ingyenes kalózoldalak elleni küzdelem elvesztését jelentené. Grimsdale szerint épp ellenkezőleg, mostani akciójuk a dallopás elleni kampány része. A szervezők azt akarják bizonyítani a rajongóknak, hogy a fizetős oldalakon sokkal színvonalasabb és megbízhatóbb szolgáltatást kapnak.

A zenei eladások világátlagban 5 százalékos tavalyi esése miatt a lemezipar egyes képviselői szerint szükség volt már a taktikaváltásra a kiadók és az előadók anyagi érdekeiért folytatott harcban. Sokan állítják ugyanis, hogy a számokat törvénytelenül letöltő felhasználók, és a kalózoldalak elleni fenyegetőzés nem lehet igazán célravezető. Grimsdale azt mondta, a lemezipar eddig lemaradt a küzdelemben, most azonban szerinte hatásos fegyvert találtak.

Az iparág fellendítése érdekében az Egyesült Államokban is nemrég indult reklámkampány a kalózletöltések elharapódzása ellen. A hadjáratban részt vesz Britney Spears és Madonna is, akik arra figyelmeztették rajongóikat, kerüljék az illegális oldalakat.