Különösebb felhajtás nélkül néhány napja Európában is megjelent Moby új albuma, a Baby Monkey. A lemezt Woodoo Child néven adta ki, s mint mondja, egy nyílt, underground dance-albumról van szó.

Az Amerikában január huszonhetedikén (a kontinensen február másodikán) megjelent lemezen tizenkét track található, egytől egyig táncparkettre való darab. Moby a Woodoo Child művésznevet már 1991-ben kitalálta, amikor egy nagy sikerű single-t adott ki ezen a néven.

Moby egyébként nagy átváltozóművész: punkzenészként kezdte, azután átnyergelt a technóra és a house-ra, később kicsit elpoposodott, most pedig visszatért technoid gyökereihez, s 2004-re kiadta a Baby Monkey-t. Egyedisége abban is áll, hogy akármit csinált, zenéjének korábbi jellegzetességeit új stílusaiban is föl tudta idézni. Így lett technója punkos, illetve popzenéje technós (és punkos).

A most megjelent album ötlete 2002 decemberében, legutóbbi poplemeze (a 18 című) turnéjának zárásaként csapott bulin, Glasgow-ban jött. Moby erre így emlékszik: "Az európai turné utolsó estéje volt. Ünnepelni akartunk, elmentünk egy igazi underground partyra, mely elhagyatott helyen, vasúti síneken volt. A dj kemény, szexi és nyílt dance-t játszott, ami akkor és ott tökéletes volt. Eszembe jutott, mennyire szeretem az ilyet. Másnap hazaértem és elhatároztam, hogy csinálok egy egyszerű, nyílt tánclemezt. A Baby Monkey nem egy kísérleti lemez, hanem egy nyílt, underground, elektronikus tánclemez." Ámen, mondhatjuk erre.

Aztán még azt is mondta, hogy jó volt úgy zenélni, hogy közben nem kellett a lemezeladási adatokra gondolni. Nem fűz sok reményt az albumhoz, sem kislemezt, sem videoklipet nem készítenek hozzá. Ezek után már csak egy lehetőségünk maradt: meghallgatni Moby/Woodoo Child új zenéit és egy jót táncolni rá.