Az amerikai albumlistán ismét alapos helycserék történtek: női szólók uralják az élmezőnyt, a múlt heti csatározás után pedig időtállóbbnak bizonyul a hiphop, mint a rockzene. Az angoloknál élen nyitott az új kedvenc, Katie Melua, a németek nem engednek Bon Joviból, de mi még jobban ragaszkodunk Caramelhez.

Az amerikai lista élén nyitott új albumával Gretchen Wilson, bizonyítva ezzel, hogy a tengeren túl kifogyhatatlan témát kínál a country. Wilson még ezen belül is az egyik legautentikusabb előadónak számít, aminek valószínűleg köze van ahhoz, hogy élettörténete önmagában legalább tíz albumra való témát szolgáltatna számára. 16 éves leányanyától született, általános iskola után már abban a bárban dolgozott, ahol édesanyja is, majd környékbeli zenekarokban énekelt, 2003-ban felfedezték, rá egy évre pedig már az egyik kedvenc country-énekesnővé avanzsált. Most megjelent második lemezéből valószínűleg egy maréknyit, ha sikerülne eladni Európában, de hát az USA telíthetetlen piac a stílusnak, így az All Jacked Up rögtön első.

Az első tízben indított még a "dívák" közül Sheryl Crow  új albumával (Wildflower - 2.), Toni Braxton visszatérőként (Libra - 4.), és Lil' Kim (6.), aki már a rács mögül izgulhatott a Naked Truth fogadtatásának. Az elmúlt hétnek is megvolt a maga hiphop szenzációja, ez alkalommal a Three 6 Mafia kvalifikálta új lemezét a harmadik helyre. A memphisi csapatot gengszterkedő, sokszor durva szövegeik és a megszámlálhatatlan szóló projekt miatt is szokás a déli Wu-Tang Clannak nevezni, valamint ők is az undergroundból másztak fel most már egyértelműen a mainstrem vonalba. A hetedik helyen Sean Paul új albumával (The Trinity) zárja a hiphop és r'n'b lemezek ötösfogatát, ami azt is jelenti, hogy a múlt hét nagy nyerteseinek számító rockzenekarok kiszorultak a közvetlen élmezőnyből, így a Disturbed és a Bon Jovi már csak a nyolcadik és kilencedik helyet tudták begyűjteni.

Az Egyesült Királyságban az első helyen nyitott a grúz származású Katie Melua friss anyagával, a Piece By Piece-szel, ami sokat köszönhet az utóbbi idők hírveréseinek, mikor az angol sajtó attól volt hangos, hogy az új kedvenc elnyerte brit állampolgárságát. Persze túlzás lenne csupán a jótékony médiavisszhangnak tulajdonítani a népszerűséget, hiszen az énekesnő debütáló lemeze is hatalmas siker volt, és heteken át vezette a slágerlistát. Most, hogy az új lemez élre került, újra felébreszthette az angolok szép emlékeit, ugyanis a 2003-as első album is újra feljött a toplistára.

A negyedik helyre került Jamie Cullum újdonsága, a Catching Tales, ami továbbra is bizonyítja a britek nyugis, szerelmes teadélutánokhoz illő zenék iránti igényét. A felsőházba került még Sean Paul és a Corrs most megjelent albumai, de ezen kívül amolyan szokásosan álmos a szigetország listája, néhány helyet csúsztak csupán a korábbi helyezettek felfelé vagy lefelé, de sok az egy helyben toporgó produkció is.

A németeknél az első három helyen változatlanul Bon Jovi, a Tokio Hotel és James Blunt állnak, majd jó néhány új belépő is található. Itt érte el legjobb helyezését a HIM új lemeze, a Dark Light, ami negyedikként indult, de akadt babér a brit üdvöskének, Meluának is, aki az ötödik helyet csípte meg. A listán alaposan meglátszik, hogy Európán belül Németországban szeretik a legjobban a hagyományos, mainstream rockzenét. Itt ugyanis a top 20 hátralevő részében székel a Rolling Stones (6.), a Bloodhound Gang új albuma (7.), a helyi debüt-siker, a Revolverheld (10.), tartja még magát a Green Day (15.), és a 17. helyet tudhatja magáénak a finn Nightwish új besztof válogatása.

Ami a magyar lemezeladásokat illeti, sok történelmi jelentőségű változásról nem számolhatunk be: első Caramel, az élmezőnyben pedig szinte ugyanazok a produkciók vannak már hetek óta, talán a sorrend változik egy kicsit időnként. Újdonságként megtalálható nálunk is a HIM, a Corrs, és valóságos meglepetés Mike Oldfield új duplalemezének, a Light And Shade-nek a megjelenése a 17. helyen, mert semmilyen egyéb slágerlistán sem jegyzik.