Kávéházlánc szerződtette Paul McCartneyt

2007.03.22. 15:55

Több hete keringő pletykák után most már biztos, hogy a Beatles egykori tagja és a brit zenetörténet egyik legkiemelkedőbb alakja, Paul McCartney a neves Starbucks kávéház láncolat és a Concord Music által nemrégiben megalapított Hear Music kiadóhoz szegődik. Ezzel ő az első szerződtetett művésze a most induló lemezkiadó társaságnak.

McCartney a tervek szerint idén júniusban dobja piacra vadonatúj albumát, melynek munkacímét nem hozták még nyilvánosságra, de egy biztos, hogy már a Hear Music gondozásában lát napvilágot. A zenészlegenda nemrégiben hagyta ott régi lemezkiadó partnerét a Capitol Recordsot és ezek után merült fel a kérdés, hogy vajon melyik lemeztársaságnál köt ki. Elmondása szerint főleg a lelkesedést látta meg mostani partnerében, akiket azóta is több fórumon méltatott. "Számomra a legmeghatározóbb az elszántságuk, a lelkesedésük és a zeneszeretetük volt, amit nagyon jó egy előadónak érezni. Mára egy teljesen új világban élünk, és más utakat kell keresnünk, hogy az emberekhez el tudjuk juttatni a zenénket" - nyilatkozta a Hear Musichoz való csatlakozása során.

"Már egy jó ideje dolgozom az új albumon. Azt hiszem, egy elég személyes anyagnak ígérkezik, a dalok egy része talán leginkább visszatekintő jellegű. Igaz, van köztük olyan, ami a jelent idézi, és egy jó pár, ami a múltamra utal, de végső soron nagyon büszke vagyok az egész albumra" - mesélte a napokban a lemezről Sir Paul. A lemez producere egyébként az a David Kahne lesz, akivel már számos alkalommal dolgozott együtt Paul McCartney, de közreműködött a Bangles vagy K.D. Lang albumainál is. McCartney Chaos and Creation in the Backyard című utolsó stúdióanyaga 2005-ben jelent meg, azóta sajnálatosan főleg magánéleti problémáival, Heather Millstől való válásának napi történéseivel került a sajtó érdeklődésének középpontjába.

A Starbucks kávéházlánc által útnak eresztett kiadó, a Hear Music egyébként már 1999 óta létező cég, mely főleg a kávéház által preferált zenei válogatásalbumokat jelentetett meg. A Concord Musickal való együttműködésük értelmében a Starbucks fogja elsősorban az A & R (vagyis a szakmai) munkát végezni, míg a  Concord  a promóció, a marketing és a terjesztés szintjén erősíti a közös cégcsoportot. A Starbucks eladásai a kávéházi terjesztés szintjén az elmúlt években vált igazán meghatározóvá, különösen Ray Charles Genius Loves Company címet viselő anyagával mutattak fel igazán látványos eredményeket. A cégcsoport tervei között szerepel Bob Dylan és Alanis Morissette egy-egy exkluzív anyagának a megjelentetése is.

KAPCSOLÓDÓ CIKK