Kínos pillanatok elé nézhet az elkövetkezendő időszakban James Blunt, akit egy ismert amerikai producer, Lukas Burton azzal vádol, hogy tetemes jogdíjjal tartozik azután a hat felvétel után, amit a producernek köszönhet. Természetesen Blunt tiltakozik, még azt is tagadja, hogy Burton-nek köze lenne a dalokhoz.

James Blunt jelenleg leginkább új lemezének felvételeivel töltené minden idejét, mely helyett most mégis egy jogvitára lesz kénytelen koncentrálni.

Debütalbumának, a 2004 óta 14 millió példányban elkelt Back To Bedlam című lemeznek az egyik producere, a Los Angeles-i illetőségű Lukas Burton most azzal vádolja az énekest, hogy mai napig nem fizette ki számára a lemezre általa írt hat dal után járó jogdíjakat. Burton a Goodbye My Lover, a No Bravery, a Cry, az I Don't Believe, az I Really Want You és a Don't Lose Yourself című számokat szerezte közösen Blunttal, aki jelen pillanatban még azt is tagadja, hogy bármilyen szinten köze lenne a számokhoz egykori munkatársának.

Blunt ezt még azzal kívánta megerősíteni, hogy a dalokat állítása szerint még 1999-ben koszovói katonáskodása alatt, majd saját lakásában, Bristolban, valamint még régebben szülei otthonában, Hampshire-ban követte el. Tehát jóval korábban, mint hogy stúdióba vonult volna a Paul McCartneyval és Didóval is együtt dolgozó producerrel. A vita természetesen a bíróságon folytatódik tovább, amit az énekes sajtószóvivője is megerősített azzal a megjegyzéssel, hogy Blunt és zeneműkiadója, az EMI a brit Legfelsőbb Bíróságon kívánja a kérdést tisztázni.

Burton egyébként egy teljesen más ügyet lát a háttérben. A The Independentnek adott nyilatkozata szerint nemrégiben, mikor Blunt menedzsmentet váltott, utasították arra, hogy minden kapcsolatot szakítson meg a producerrel. Valószínűleg ennek a következménye lehetett, hogy Lukas Burton jogdíjairól is szerettek volna megfeledkezni.

Ami meg James Blunt szerzeményeit illeti, Burton így írt róluk blogjában: "Nagyon nyersek voltak még a dalok, több helyen nevetségesen direktek, és zenei tudásának relatív hiányáról tanúskodtak. Lehet, hogy túlzás lenne azt állítani, hogy James-nek akkoriban nem voltak komolyabb zenei elképzelései, viszont az mindenképp érezhető, hogy szinte semmije sem volt, amivel tovább tudott volna lépni."

"Sose gondoltam volna, hogy a világegyetem ilyen durva tanulsággal fogja a munkámat viszonozni" - fűzte hozzá Burton.