Átszakadtak a gátak a lemezpiacon

Vágólapra másolva!
A múlt heti gátszakadás után erre a hétre még több újdonságot tartogatnak az aktuális lemezlisták a tengeren innen és túl egyaránt, méghozzá többnyire helyi kedvencek tarolnak a legjobban új lemezeikkel. Amerikában a keresztények és a rapperek a legkelendőbbek, a britek saját indie rockereikre szavaznak, a németek a hazai reggae-t szeretik, míg Magyarországon majdnem éppen annyian akarnak L.L. Juniort hallgatni, mint Kárpátiát.
Vágólapra másolva!

Amerikában ismét érkezett egy adag újdonság a lemezboltokba, ezekből négy mindjárt megjelenésekor a legkelendőbb tízes között landolt, habár a Disney aktuális adu ászával egyikőjük sem tudott megbirkózni. Az első helyen immár második hete áll rendületlenül a High School Musical 2 filmzenéje, amely csupán három hete került a piacra, és ebből az utóbbi kettőben zsinórban a legjobban fogyó album volt. Egy héttel ezelőtt rappereket és metálzenekarok gyűrt maga alá, ez úttal pedig a valláson is felülkerekedett, és a második helyre szorított egy keresztény popzenekart.

A második helyen indított az aktuális legjobban szereplő újdonságként a Casting Crowns új kiadványa, az Altar And The Door. Az együttest 1999-ben alapította Floridában az énekes-dalszerző lelkipásztor Mark Hall, aki két gitárost és egy hegedűst toborzott maga mellé, majd 2001-ben begyűjtve a ritmusszekciót és egy billentyűst vált teljessé a csapat. Két lemez jelent meg független kiadványként, mire felfigyeltek rájuk, és 2003-ban már kiadói terjesztéssel debütáltak. Az igazán nagy siker a 2005-ös Lifesong volt, ami már Top 10 helyezett lett az eladásokat összesítő Billboard lemezlistán, bár ez még csak éppen hogy befért kilencedik helyezésével. Ezt alaposan túlszárnyalta a mostani próbálkozás, az új album így bőven a legjobb eddigi kereskedelmi sikere a formációnak.

Az elmúlt hét eladásai alapján a bronzérmet kapta az atlantai színtérből kiemelkedő rapper, Yung Joc, aki kezdetbe saját kiadót alapított zenéinek, de később az It's Going Down sikerére felfigyelő Diddy kiadóstul megvásárolta a fiatal tehetséget saját cégének, a Bad Boy-nak. A debütáló nagylemez, a New Joc City így már a nagyok társaságában jelent meg 2006-ban, és meg is szerezte az R&B/Hip-Hop és Rap lemezek eladási listáján is a legelőkelőbb helyet, de még az összesített rangsorban is harmadik lett. A mostani Hustlenomics nem javított ugyan ezen az eredményen, de rosszabbul sem muzsikál: éppen elődjéhez hasonlóan állította be a dupla győzelmet saját stílusában, és lett harmadik az összes kiadvány között.

Forrás: [origo]

Casting Crowns



A lemezpiac felélénkülését mutatja, hogy csak a Top 10-en belül további két új lemezt is találunk, ezek közül jobban szerepelt a nyolcadik pozíciót megszerző Atreyu. A zenekar a kaliforniai rap-metal robbanásának idején bukkant fel, de az akkori trenddel ellentétben inkább a kemény vonalra hajazó metalcore-ral jelentkezett. A csapat 2002-ben debütált, de a sikert csak a 2004-es Curse című lemez hozta el, amely első lett a független albumok lemezlistáján, de az összesítésben is ott volt a legjobb negyven között. A 2006-os nagylemez már az independent elsőség mellett egy Top 10 összesített helyezést hozott, míg a mostani album tovább araszolt eggyel a mainstream siker felé, de cserébe öt helyet vesztett a függetlenségéből, így az independent charton csak hatodik.

A következő, kilencedik helyen egy másik kaliforniai áll, a szintén új belépő Ben Harper, aki kezdeti kísérőzenekarával már egy név alá gyűlve jelentette meg sokadik lemezét Lifeline címmel. Az alternatív folk-rockot játszó Harper bár tavalyi lemezével elért hetedik helyét nem tudta felülmúlni, így is jól szerepelt, hiszen ez a második Top 10 pozíciója, míg 2004-ig éppen hogy a középmezőnyben volt jellemző a neve. Most azonban vannak mások, akik megtöltsék helyette a középmezőnyt, elsőként például Lyle Lovett szerepel ebben a kategóriában újdonságként. A rapszodikus kereskedelmi teljesítményű karriert futó énekes ért már el jó helyezéseket a country lemezlistán, de most minden tekintetben felülmúlta önmagát. Ez alkalommal nagyzenekaros formációban jelentkezett az It's Not Bit It's Large című lemezen, amely második lett a country kiadványok között, és 18. a Billboardon 200-on.

Még a legjobb ötvenen belül hoz újdonságot egy önmagát pszichedelikus hiphop punk együttesnek valló csapat, a Kottonmouth Kings (Cloud Nine, 44.), és éppen ötvenedik az underground rapper Aesop Rock negyedik lemeze, a None Shall Pass. Az elmúlt hét egyik fő vesztese az a Talib Kweli volt, aki múlt héten még másodikként volt új belépő friss lemezével, most viszont már csak a 20. helyen söpröget. A legnagyobb nyertes viszont Akon, aki a már dupla platina Konvicted-et a 64. pozícióból hozta vissza 23.-nak.

A slágerlistán nyolc hete szerepel Soulja Boy a Crank That (Soulja Boy) című számmal, ami ez alatt folyamatosan araszolt a csúcs felé, múlt héten már második volt, és most át is vette a vezetést. Mögötte Kanye West sorakozott fel a Stronger-rel, amivel a dobogó alsó fokáról lépett fel egyet. Ez utóbbinak érdekessége, hogy Kanye West és 50 Cent egyaránt a napokban adja ki új lemezét, amelyek nyílt csatát hirdetve egy napon fognak a boltokba kerülni. 50 Cent első kislemezes dala, az Ayo Technology azonban sokkal rosszabbul áll, és csak a 20. helyen toporog, ami egyelőre Kanye West oldalára billenti a mérleget.