Ez az a sport, amitől az anyád óvott: biciklivel rodeózni a lépcsőkön radikálisan növelheti az adrenalinszintedet és a kórházban töltött napok számát. Most egy csomó külföldi és hazai fiatal bringás éppen erre vállalkozik a Deák téri metróállomás mozgólépcsőin, és mindezt a Red Bull szponzorálja. A győztesnek járó díj háromezer euró. Extrém sport a köbön szeptember 22-én, a nemzetközi Autómentes Napon.

Hihetetlennek hangzik, de valóban nemzetközi versenyt rendeznek downhill biciklisták számára a budapesti metrócsomópont szövevényes aluljárójában szeptember 22-én, szombaton éjszaka. A terepbiciklizés mozgólépcső nélkül is kivételesen extrém sportnak számít, de ha kövek helyett a mozgólépcső redői, fák gyökerei helyett metrósínek, lehulló ágak helyett vaskos oszlopok nehezítik az akadálypályát, akkor olyan őrültségről beszélünk, amelyet muszáj megnéznünk.

Hogy a srácok ne unatkozzanak, külön ugratók és rámpák is várnak rájuk a Deák téri üvegkalitkától induló és a legalsó, M2-es vonal peronjáig tartó pályán, amely során nemcsak a mozgólépcsőkön, de peronokon, sőt még két metrókocsin is át kell száguldaniuk, bár ezt mi is szoktuk - igaz, kerékpár nélkül. Mi ehhez képest Csányi Sándor kisebb kocogása a síneken, a Kontroll című filmben? Úgy látszik, valaki ilyen mutatványokra is vállalkozik, sőt sportot űz belőle. Szó szerint.

A nemzetközi mezőnyben a világ legtávolabbi pontjairól érkezett versenyzők mellett tíz magyar is indul: így áll össze ausztrál, új-zélandi, dél-afrikai, svájci, spanyol, több brit, szlovák, román, illetve a hazai indulókból a csapat. A külföldi bringások a versenyt megelőző napon, szeptember 21-én érkeznek meg Magyarországra, megnézik a pályát, és partiznak a Mammut tetején. Másnap ők is kimennek a Critical Mass biciklis felvonulásra - még egy ok, hogy mi is részt vegyünk -, majd fél kilenctől a Deák téren, illetve a Gödörben izzítják a népet: filmvetítés, autogramosztás, bemelegítés.

A verseny érdemi része hajnali egykor kezdődik az edzéssel, egy órával később pedig kezdetét veszi a nagy mérkőzés, a döntő. A szisztéma a dual szlalom-versenyekre emlékeztet: egyszerre két versenyző indul párhuzamos pályán haladva, majd kettejük közül a leggyorsabb jut tovább. Így a 32 versenyzőből a hajnali fél kettőkor kezdődő döntők során 16, 8, majd 4 marad, míg végül a két legjobb teker a kupáért. A vállalkozó szellemű "rider"-ekkel a verseny honlapján ismerkedhetsz.

http://videa.hu/flvplayer.swf?v=TSs29xIrrmqERoyY

Az útvonal

Mivel az aluljáróba csak a versenyzőket, a VIP-vendégeket és a sajtót engedik le, így érdemesebb a verseny kezdetére a Gödörbe menni, ahol kivetítőkön közvetítik a versenyt, szakértő kommentátorok tolmácsolásában. Itt lesz majd háromkor az eredményhirdetés, illetve fél órával később a hajnalig tartó afterparty. Ha a békés otthoni ejtőzést választod, ám mégis kíváncsi vagy, hogyan suhannak el a versenyzők az unásig ismert pékség mellett, kövesd az [origo]-n az eseményeket! A versenyt a rajttól a célig videón közvetíti az [origo] stábja.

Forrás: [origo]

Párban fognak versenyezni az indulók

A Red Bull Metro Ride honlapján a hírek között szépen sorjáznak az indulók sérüléseiről szóló információk, most zajlott ugyanis skóciai Fort William-ben a VB, ahol többek között Greg Minnaar és Cedric Gracia is összetörte magát. Greg törött vállal is negyedik helyen végzett, de kényszerpihenője miatt lemondta a budapesti szereplést. Cedric pedig egy esés során jobb csuklóját törte el, és a műtét után hosszabb gyógyulási időre számíthat, ezért ő sem szántja majd a pesti metró mozgólépcsőjét. Senki sem mondta, hogy ez a sport veszélytelen, a képek is riasztóak, nézni viszont kevésbé kockázatos. A terepbiciklizés legőrültebb vállalkozása a Deák téri aluljáróban szeptember 22-én éjszaka.