Maradnak a válogatások az év végére

Vágólapra másolva!
A lemezeladási listákat nézve, úgy fest, ezt az évet már senki nem váltja meg új kiadvánnyal, a legkeresettebbek most már maradnak a válogatások, filmzenék és az év utolsónak befutott néhány sztárja. A listák középmezőnyében azért találni még egy-két új belépőt, mint Amerikában egyes rapperek vagy a németeknél a Scooter, de a briteknél és nálunk ezzel szemben kihalt az újdonságok standja.
Vágólapra másolva!

Amerikában a legnagyobb példányszámban eladott albumok között szinte semmi változás nincs, bár akad ugyan némi elmozdulás a helyezéseket tekintve, de összetételében szinte teljesen ugyanaz a tízes vezet, mint egy héttel ezelőtt. A legtöbb lemezt most is Josh Groban adta el a Noel címűből, amely ezzel már zsinórban több hete uralja az észak-amerikai piacot. A dobogó további két helyezettje is csak helyet cserélt egymással, így jött vissza másodiknak Alicia Keys az As I Am-mel és lett harmadik az Eagles a Long Road Out Of Eden című visszatérő kiadvánnyal.

A Top 10 további tagjai csupán az alsó kettőben különböznek az előző hetitől: az alvégen Taylor Swift kúszott vissza hármat javítva kilencediknek, míg a legjobb aktuális új belépést produkálta Blake Lewis a tizedik pozícióban. Utóbbi az American Idol tehetségkutató köpönyege alól előbújt előadók immár népes táborát gazdagítja, ahol a műsor hatodik évadjában az egyik legerősebb rajongói bázist sikerült összekovácsolnia zenei sokszínűségével, és nem mellesleg beatbox tudásával. A verseny után már a turnézás alatt producerkedésbe fogott saját lemeze anyagán, és végül a rajta szereplő 13 dalból egy híján mindnek társszerzője lett, a debütálás pedig a karácsonyi pangáshoz képest egész jól sikerült azáltal, hogy az Audio Day Dream a tizedik lett.

A lemezlistán elhagyva az élbolyt még a középmezőnyben sem lehetünk szemtanúi vérre menő versenynek, az itt szokásos nagyobb változások helyett is csak langyos mozgolódást találunk. Akad azért itt már néhány újdonság, például a 17. poszton a déli rap fenegyereke, Scarface, aki újra emlékeztetni próbál arra, hogy ki a gettók legkeményebbike. A rapper a '90-es évek végén és közvetlen a millennium után élte aranykorát, amikor többszörösen ott volt a Top 10-ben, sőt feljutott az összesített eladási lista tetejére is, és minden menő rapmogul vele akart kollaborálni. A 2002-es csúcs óta némileg gyengébben muzsikált, majd tavaly tudott újra kereskedelmileg is jól szerepelni, és ezt húzza alá a mostani Made is.

A továbbiakban is akad még hiphop újdonság, mint a Drama nevű mixtape-mester új válogatása (Gangsta Grillz: The Album, 26.) vagy a Fugees-ből ismert rapper, Wyclef Jean új szólója, ami az éppen tíz évvel ezelőtt megjelent első saját lemez folytatása (Carnival, Vol. 2: Memoirs of an Immigrant, 28.). Szintén tíz évvel bemutatkozása után jelentkezik újra az alternatív metál színtér egyik meghatározó figurája, a Godsmack is, ez a banda azonban egy besztoffal ünnepli az évfordulót, ahol a legjobb számaikat egy Led Zeppelin feldolgozással kiegészítve dobták piacra. A válogatás helyezése elmaradt az utóbbi négy nagylemez Top 5-on belüli szereplésétől, és csak 35. helyen került regisztrálásra a feldolgozást címadóként választó Good Times, Bad Times.

Ami a slágerlistát illeti, ezen a fronton sem történt túl sok világmegváltó fordulat, teljesen statikus a mezőny, a legjobb ötven között legalábbis egyáltalán nincs új belépő. Az USA aktuálisan legkedveltebb dala a No One, amit Alicia Keys jegyez, ez után második a Timbaland-féle Apologize, és feljött harmadiknak Flo Rida és T-Pain közös száma, a Low. Utóbbi egyébként a rádiójátszások uralásának köszönheti ezt az újabb felfelé haladást.