Kiadóját perli a Smashing Pumpkins

Vágólapra másolva!
Perre ment egykori kiadójával szemben a Smashing Pumpkins. A Virgin Records ugyanis a zenekar engedélye nélkül egy üdítőital reklámjához adta el a Pumpkins zenéjét, ami szerintük imidzsromoboló hatású volt, nem beszélve arról, hogy a kiadó és a zenekar közötti szerződés értelmében erre nem is lett volna joga.
Vágólapra másolva!

A Smashing Pumpkins beperelte egykori kiadóját, a Virgin Recordsot, amely álláspontjuk szerint jogosulatlanul használta fel a zenekar nevét és zenéjét több promóciós ügylet - köztük egy Pepsi-reklám - során, melyek meglehetősen sértették a zenekarról eddig kialakult képet.

A hétfőn beérkezett beadvány megfogalmazása szerint "a zenekar több mint két évtizede arra törekszik, hogy a közvélemény előtt értékes produkcióként tűnjön fel", a Virgin Records a Pepsi üdítőitalcéggel kötött megállapodásával pedig pont ezt a képet rombolta, ahogyan ügyvédjeik fogalmaztak, a "művészi integritásukat" sértette meg kiadójuk.

A Virgin több mint 17 éven keresztül adta ki a banda lemezeit, de furcsa módon a kettejük között érvényes szerződés szerint a Virginnek csak a digitális eladásokra lett volna joga. Így a megállapodás például nem jogosítja fel a Virgin Recordsot arra, hogy bármilyen promóciós ügyletre használja fel a Pumpkins zenéjét, mellyel aztán valamilyen terméket kíván értékesíteni egy harmadik fél. A zenekar elmondása szerint "soha nem adtak volna semmilyen hasonló jogot a Virginnek vagy bármely más cég számára." Ügyvédjeik egyrészt a promócióból befolyó pénzeket szeretnék viszontlátni - ugyanis ezzel sem számolt el a lemezkiadó -, másrészt pedig bírói ítélettel kívánják kimondatni, hogy a Pumpkins nevét vagy zenéjét a jövőben semmilyen úton ne tudják felhasználni hasonló célokra.