Az Amélie zeneszerzője bekeményít

2009.11.28. 0:01

Yann Tiersen nevét leginkább az Amélie csodálatos élete  című film zeneszerzőjeként ismerjük, esetleg néhányan még arra is emlékeznek, hogy a Good bye Lenin!  című német film zenéje is az övé, meglepő is volt az a gyönyörű, meseszerű zenei világ egy, az Amélie-nél sokkal realistább film alatt. Filmzenéken kívül Yann Tiersen még rengeteg számot és dalt ír, amit ő maga ad elő, hol gitáron, hol tangóharmonikán, hol zongorán, hol hegedűn, hol meg mandolinon - mert mindegyiken hangszeren kitűnően játszik. Néha még énekel is, és akad, hogy az írógépet és más kütyüket is bevet, aki csak egyszer látta az Amélie-t, biztosan emlékszik a kopogásra, amit Tiersen komponált bele a film zenéjébe. Yann Tiersen igazi régi vágású zeneszerző, olyan, mintha összekevernénk Saint-Saenst és Michael Nymant, a minimalizmus és a meseszerűség kombinálódik zenéjében. A Szigeten fellépett már, de az ujjongó franciák miatt nem lehetett odaférni a színpad háromszáz méteres körzetébe, most, november 28-án viszont a Gödörben ad koncertet, lesz hely mindenkinek, aki kifizeti az 5900 forintos belépőjegyet (elővételben 4900). Yann Tiersen most frissen megjelent On Tour című koncertalbumát utaztatja, amin régebbi és újabb számok szerepelnek, a megszokott hegedű, zongora helyett azonban elektromos gitárra hangszerelve, ami nagyon furcsa hatást eredményez. Képzeljük el az Amélie egyik legismertebb számát, a keringőt (La Valse d'Amelie) torzítóval, erősítővel, elektromos gitárral, nagyon bizarr, de valahogy működik. Bár akik csak az Amélie-típusú mesezenét szeretik, és Yann Tiersen más szerzeményeivel hadilábon állnak, lehet, hogy jobban teszik, ha a pénzt cédére költik. Előttük a Triton zenél, melyben vendégszerepel David Yengibarian és Kardos Dani. Hallgass meg egy számot az On Tour  albumról!

Előző
Következő