Budapest illatait zárta parfümbe egy francia cég

2011.04.08. 18:07

Öt város nevét tartalmazza egy francia cég hamarosan forgalomba kerülő új parfümsorozata. Két német, egy osztrák és egy török város mellett az egyik parfümöt Budapest névre keresztelték, és a leírás szerint a puha budapesti naplemente és a paprika illatának keverékét tartalmazza.

"A Duna gyöngyszeme, Budapest esszenciája egyszerre lágy és fűszeres. A fenséges és szemlélődő andalgás a Budai Vár és a Gellért-hegy között, amikor a paprika porhanyós szele magával ragad. Egy lágy és puha budapesti naplemente illata" - ír le hangulatokat a Budapestről elnevezett parfüm ismertetője. 

Budapest parfüm-testvérvárosai egyelőre négyen vannak: két jelentős reptérrel rendelkező német város, München és Frankfurt; az osztrák főváros, Bécs, és a jelenleg az egyik legizgalmasabb metropolisznak tartott Isztambul. Minden illatkompozíció azt sugallja, hogy az üvegcse az adott város esszenciáját és életérzését tartalmazza. A parfümöket az azonos nevű város reptéri duty free üzleteiben fogják árusítani, várhatóan 2011 szeptemberétől. A The Scent of Departure névre hallgató kollekció oldala nem ad magyarázatot arra, hogyan esett éppen erre az öt városra a választás.

A parfümök dizájna az utazásra rímel: az átlátszó üvegcse hátoldalán a poggyász-címkékre emlékeztető vonalkód - rajta a megszokott rövidítés, esetünkben a BUD szócska -, és a városok egy-egy könnyen azonosítható motívuma. Bécsből például a Prater óriáskereke, Münchenből a Miasszonyunk-templom fokhagyma kupolái, Budapestről a Parlament épülete látható a Duna felől.

Forrás: The Scent of Departure
A parfümkollekció, jobb szélen Budapest

Az ötlet egy Gerald Ghislain francia illatkreátor fejéből pattant ki temérdek utazásainak egyikén. A kollekciót kiadó Histoires de Parfums luxusmárkát ő indította el tíz évvel ezelőtt. A The Scent of Departure másik kreátora egy bizonyos Magali Sénéquier. Az 50 milliliteres eau de toilette 29 euróba kerül (körülbelül 7700 forint), a reptéri parfümöket további városokkal fogják bővíteni.

Budapest külföldön: a cipőtől a felniig

A Budapest szó, mint brand egyébként nem először bukkan fel külföldi termékek nevében, bár a jelenség gyakorinak semmiképp sem nevezhető. A legismertebb és egyben fogalommá vált termék a Németországban magas presztízsű Budapester Schuhe, azaz a német luxus üzletember-cipők, amelynek darabjáért 550-600 eurót is elkérnek (145 000 forinttól). 

Egy 1942-ben alapított northamptoni sörfőzde egyik söre "Budapest Brand Beer" névre hallgat, de ezt már valószínűleg nem gyártják, egy példánya viszont még kapható az interneten. A Volkswagen Polo GTI felnije azonban ma is használatban van: az autót 2009-ben mutatták be, 18 hüvelykes felnijeit Budapest névre keresztelték.

Gyakoribb, hogy bárokat neveznek el Budapestről, több nagyvárosban van ilyen intézmény. Különösen érdekes Berlin Prenzlauer Berg nevű városrészében az Oderbergerstrasse 38-ban működő Razzia in Budapest nevű bár. Ez egy alig ismert magyar filmről, a Bencsik Imre rendezésében készült 1958-as Razziáról kapta a nevét.

KAPCSOLÓDÓ CIKK