Apu, mi volt az a Hip Hop Boyz?

2013.05.29. 19:23

Real Action brit tévés sikere többet használt a Hip Hop Boyznak, mint az újjáalakulás. Mit lehet mesélni az azóta felnőtt generációnak a kilencvenes évek népszerű fiúcsapatáról, és mi lett a másik két tagból?

Mi lesz ebből? Vihar van a gatyámban!

A Hip Hop Boyz népszerűsége könnyen jött és gyorsan ment, mint a rendszerváltást követő években annyi minden más. Real Action, Levy T és O.G. Duck az együttes nevét, a művészneveiket és az image-üket ugyan még a Tizenöt év című, gangstának szánt rapszámhoz igazították két évvel korábban, az igazi sikert a harmadik albumukkal érték el 1996-ban. Ezen már hiába is kerestünk volna ellopott tizenötezer forintokat vagy börtönös sztorikat, voltak viszont őrületesen nagy korabeli dancepop slágerek, és hetek alatt letarolta előbb az A3 tévé interaktív kívánságműsorát, majd a rádiókat és az egész országot.

Forrás: Facebook/Attraction Árnyékszínház

Az együttes zenei irányát leginkább meghatározó Levy T pontosan érezte, hogy a kilencvenes évek hősei a vállalkozók voltak, ezért jó vállalkozóként gyorsan kihozott egy angol nyelvű lemezt, egy évvel később egy új albumot, plusz két bestof lemezt, majd még mielőtt bárki is felocsúdhatott volna, az együttes feloszlott. Ezt is jó érzékkel tette, hiszen az évtized végére már jelentősen veszített a népszerűségéből az a eurodance-es, euroreggae-s vonal, amely ’96-ban ért a csúcsra, és amelynek idehaza pont a Hip Hop Boyz volt a legnépszerűbb képviselője. Ez akkoriban még abban is megmutatkozott, hogy az emberek vásároltak lemezeket (abból a bizonyos III. albumból például százezernél is többet), és ráadásul nem csak a lányok: annak idején még a Fradi válogatott középpályása, Lisztes Krisztián sem restellte bevallani, hogy Hip Hop Boyz-lemezt hallgat a csapatbuszon. Az együttes 1998-as feloszlása óta viszont nem sokat hallani a fiúkról, legalábbis a másik kettőről. Tényleg, mi történt velük az azóta eltelt másfél évtizedben?

Hagytam, hogy elmenjen és nem jön vissza már

Az együttes egyetlen zeneileg képzett tagja a jazz tanszakot végzett Egry Levente volt, aki először megjelentetett egy szólólemezt, Állj meg egy szóra! címmel, de erről semmilyen konkrét emlékünk nincs sajnos, pedig az albumon szerepelt az ígéretes Bumm-bumm buli című szám is. Ezután azonban Egry – Malek Miklós meghívására – Amerikába ment, ahol a Wikipedia oldala szerint Celine Dion, Anastacia és Tarkan lemezein dolgozott producerként és dalszerzőként. Az Allmusic.com adatbázisa egyébként Anastacia Freak of Nature című lemezének egyik hangszerelőjeként tartja számon, ezenkívül a Plus One nevű keresztény fiúcsapat egy lemezén („digital editing”), illetve az LMNT nevű fiúcsapat albumán („keyboard programming”) található még meg a neve az oldal szerint.

Forrás: MTI/Illyés Tibor

Hazatérve Majka és Emilio lemezein dolgozott producerként, majd 2005-ben hirtelen jó ötletnek tűnt újjáalapítani a Hip Hop Boyzt, ám az újjáalakulás már nem szólt akkorát, az új album nem tudott versenyezni a fiatalabb sztárokéval, a nosztalgiához pedig talán még túl korán volt. Ezzel majdnem egy időben Egry Sentimental Piano Concert néven adott ki „neoromantikus klasszikus-crossover” lemezzel ágyazott meg Havasi Balázsnak, de majdnem ennyire érdekes információ, hogy egy interjúban elmesélte, rajong a szivarokért, és a barátaival a Kempinski szivarszobájába járnak szivarozni. Levy T – amikor épp nem a Hip Hop Boyz Retroshow-val haknizik – ma is sűrűn jár Amerikába, Facebookjára a napokban éppen Kaliforniából, az óceán partjáról csekkolt be, előtte egy nappal pedig Los Angelesben fogyasztott tejszínhabos-epres gofrit.

Kiborul a bili, mert az agyamban a dili

Kalocsai Krisztián mindig is összetett figura volt, legalábbis a kisfiús mosolya ellenére a nevében elrejtett „original gangster” azért mindenkit óvatosságra intett. Ő sem sokat teketóriázott a Hip Hop Boyz feloszlása után, és – egy fanoldalt idézve – „a vendéglátóiparban próbálta ki magát, majd pedig neves mixerként dolgozott exkluzív klubokban. Pár éve azonban a pénzügyi világ felé fordult, ahol az egyik piacvezető pénzügyi tanácsadó cégnél találta meg számítását.” O.G. Duck számításait azonban később keresztülhúzta a 2008-as pénzügyi válság, vagy, hogy a Wikipediát idézzük: „A válság hatására, a pénzügyi világból kiábrándultan visszatért a szórakoztatóiparba.”

De ez csak az igazság fele, ugyanis O.G. Ducknak egyéb motivációja is volt: „2008-ban arra ébredtem, hogy egy 100 kilós paca néz vissza rám a tükörből, aki egy pénzügyekkel foglalkozó cégnél dolgozott. Megkérdeztem magamtól, hogy valóban ez vagyok-e én, és hogy jó helyen vagyok-e a világban. Mivel a válasz nemleges volt, felrúgtam állásomat és visszatértem a zene/sport világába” – mondta idén egy testépítő magazinnak. Nem véletlenül ilyen újságnak nyilatkozott, hiszen Kalocsai 2011-ben, 36 évesen testépítő lett, és bodybuilder versenyeken indul. Sőt, személyi edzőként is dolgozik, de mindenkit figyelmeztetett: „Ha valaki hozzám fordul, ne számítson 'jól elbeszélgetünk és közben mozgunk picit' típusú edzésre. Másfél órás etapokat tartok, kicsit terrorista módon.”

UPDATE: Nem várt fordulat: a cikk megjelenése után hívta fel egy kedves olvasónk a figyelmet korábbi tumblr posztjára, melyből kiderül, hogy Kalocsai Krisztián 2007-2008 környékén pékséget is működtetett a 16. kerületben, ahol személyesen ő maga árulta a fánkot.