Az utóbbi években feminista művészek kezdtek bele a nagy hagyományokkal bíró népművészeti formák, a hímzés és varrás átértelmezésébe. Ebbe a tendenciába illik a brit művész, Sally Hewett munkássága. Vegyes technikával készült munkáin keresztül a varrás-hímzés átkerül a kézügyességre és hagyományra épülő népi mesterségből a kortárs művészet kategóriájába, és a menő kortárs művészeti galériák falaira.
Hewett „3D-s” hímzésein az ismerős nonfiguratív, elvont minták helyett testrészek láthatók. Ijesztően valóságos, cseppet sem idealizált testrészek: a mellbimbó környékén szőrszálak meredeznek, a feneket pöttyöző pattanások felett tetovált pillangó szálldos.
Az amerikai művész a testek megszállottja, de az olyan testeké, amelyek megmutatják saját történetüket, amelyeken a tökéletlenségek, a hegek, a tetoválások, a szőrfoltok elárulnak valamit a test múltjáról, vagyis egyediségéről.
Hewett munkái ugyanakkor nem mentesek a költőiségtől: az ezüstforgáccsal beszórt nyelv vagy a hófehér fanszőrzet egyszerre sugároz valami bizarr szépséget és ironikus humort.
"Engem az izgat, hogy egy olyan korban, amelyik láthatóan a tökéletes test megszállottja, és amelyikben a plasztikai sebészet, a feltöltés, a botox és más riasztó eljárások útján bárki kedvére átalakíthatja saját testét, hogyan válnak bizonyos testi jellemzők rondává, mások széppé" - mondta Hewett a Huffington Postnak.
További munkák láthatók Sally Hewett honlapján.