A Budapesti Nemzetközi Könyvfesztiválhoz kapcsolódva „eBookok jelene és jövője” címmel innovációs kerekasztal-beszélgetést tartottak a fővárosban. Hammer Ferenc szociológus és médiakutató szerint a fiatalok egyre több szöveget gyártanak és olvasnak. Ennek zöme nem a nyomtatott könyvekből származik. „Maga az olvasás, mint tevékenység egyáltalán nem tűnt el, csak átalakult. Főleg a fiatalabb korosztályok döntően az interneten találkoznak a betűvel, a szöveggel. Amerikában vannak például olyan kiadók, amelyek elsősorban e-book formában adnak ki egy könyvet, nyomtatva csak limitált példányszámban kerül piacra a mű.”

Az eseményen ott volt Fejős Éva író is, akit már megfertőztek az e-könyvek. „Bennem nem szerzőként, nem kiadóként, hanem elsősorban olvasóként született meg az igény arra, hogy e-könyveket olvassak” – mondja az író. Farkas István eBook blogger kifejtette, hogy a piacon ma már kiváló eszközök vannak, így a sokkal szűkebb keresztmetszetet a minőségi tartalom jelenti.

A Magyar Telekom saját innovációs és üzletfejlesztési tevékenységén túl olyan együttműködéseket kezdeményez, ahol a partnerek segítségével hozza be az innovációt a vállalatba. Jó példa erre a txtr-rel kialakított együttműködés. A kerekasztal-beszélgetésen részt vett Pataki Róbert, a Magyar Telekom üzletfejlesztési vezérigazgató-helyettese is, aki hangsúlyozta: a txtr ugyan a Magyar Telekom e-könyv áruháza, de ez nem operátorfüggő. Bárki letöltheti például az okostelefonjára az txtr applikációt.

A txtr.hu-n jelenleg több mint 4000 magyar és körülbelül 1 000 000 idegen nyelvű könyv található meg.

A Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál alkalmából a Telekom elindított egy olyan akciót, amely során ingyenes wifin keresztül elérhetővé tesz könyvrészleteket. Az Olvasd ki a várost kampány célja, hogy közelebb hozza a digitális olvasást az emberekhez.

Az Origót kiadó Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató Zrt. kizárólagos tulajdonosa a Magyar Telekom Nyrt.