A nulladik napra ötöst adunk a Szigetnek

The Bloody Beetroots, rajongók felmásztak a toronyra
Rajongók másznak a sátort rögzítő toronyra a The Bloody Beetroots koncerten a Szigeten 2014. augusztus 12-én.
Vágólapra másolva!
A Ska-P Palesztináért kampányolt, Deadmau5 bebizonyította, hogy vérprofi, mindeközben az A38 színpadon leállították a The Bloody Beetroots koncertet a renitens rajongók miatt, és még azt is elmondhatjuk, hogy egy színes lufiért harcba száll akár egy felnőtt férfi is.
Vágólapra másolva!

Az A38 sátrat Brody Dalle nyitotta meg a Sziget 0. napján, augusztus 12-én. Már „kapunyitás” előtt szép kis tömeg várt bebocsátásra. Az ex-The Distillers és Spinnerette frontasszony, a Queens of the Stone Age frontemberének, Josh Homme-nak a felesége, most szólólemezét mutatta be a fesztivál közönségének. Az énekesnőnek fantasztikus hangja van élőben is – a bevallottan gyerekkori példakép Courtney Love elbújhat mellette szerintünk –, így igazából nem volt szüksége semmi körítésre (egyszerű színpadképpel, egy szakadt pólóban lépett fel, nem vitte túlzásba a kommunikációt, de még a színpadi mozgást sem) ahhoz, hogy levegye a lábáról a sátor közönségét. És minden bizonnyal büszke volt rá a koncert egy részét a színpad oldalából figyelő férje is.

Másodikként ugyanitt egy egészen más produkció következett. A metalcore-t és pop punkot egyesítő amerikai A Day To Remember most járt először Magyarországon, és le voltak nyűgözve a fogadtatástól. Meg is tettek mindent a szórakoztatásért: hálájuk jeléül egy hatalmas műanyag fegyverből ingyenpólókat lőtt a közönség közé egy répának öltözött illető, de megjelentek a mostanában egyre népszerűbb, közönségnek kidobált strandlabdák is. Elhangzott az is, hogy életükben ennyi "circle pit"-et nem láttak még, mint itt ezen az egy koncerten – ehhez ők maguk is hozzájárultak egyébként a színpadon. Zeneileg pedig felvonultatták a teljes palettájukat: a lehengerlő Violence (Enough is enough)-tól az akusztikus If It Means A Lot To You-ig.

A nagyszínpadon is remek produkciók indították a napot. Egymást követte a két provokatív, zenével "mindent megmondó" banda: az amerikai Anti-Flag és a spanyol Ska-P.

Ska-P-koncert a Sziget Fesztiválon 2014. augusztus 12-én Forrás: Polyák Attila

A madridiak nem is minden dalukkal, hanem minden egyes hangjukkal kényes kérdéseket feszegetnek, és lázadnak. Tegnap a dalok mellett a konfjaikkal is Palesztina szabadságáért kampányoltak. Hozták a szokásos fura, otthonkás fellépőruháikat és ugyanazt a pörgést, amit már láthattunk korábban. A tömeg táncolt, mindenki lengette a saját zászlaját, a koncert egyetlen másodpercében sem unatkozott a nép, úgyhogy jöhetnek még a Szigetre.

Ska-P-koncert Forrás: Polyák Attila

De nagyon szívesen fogadna a közönség, akár mindennap is, egy lufireptetést. Felnőtt férfiak és nők, punkok és rockerek, kisgyerekek és szülők, jelmezes fesztiválozók és majd' meztelenek ész nélkül rohanták le a Sziget önkénteseit, akik hatalmas szemeteszsákokban hozták a lufikat a közös lufireptetésre. Nem kellett osztogatni. Lényegében kitépték a kezükből, rengeteg lufi el is szállt, akinek jutott, az meg úgy örült a "zsákmánynak" mint egy hároméves óvodás, akit először visznek ki május elsején a hódmezővásárhelyi vurstliba.

Osztják a lufit a Szigeten Forrás: Polyák Attila

További képeinkért kattints a fotóra!

A Queens of the Stone Age-től pontosan ugyanolyan koncertet láthattunk, mint tavaly a Volt Fesztiválon. Jó volt, de továbbra sem életünk koncertje, annak ellenére, hogy szeretjük a lemezeiket. Deadmau5 zenéjét már korántsem szeretem annyira, mégis ott ragadtam. Zseniális vetítés, még zseniálisabb fények és persze az elmaradhatatlan egérfej. A buli végéről lemaradtam, mert közben még az A38 színpadra és a Blues-Ír színpadra is beugrottam.

Deadmau5-koncert Forrás: Polyák Attila

Az A38 a The Bloody Beetroots miatt volt kihagyhatatlan. Sir Bob Cornelius Rifo elektronikus zenei projektjének lényege a hangládák, dobszerkók, mikrofonok és a keverőpult terhelési maximumának teszteléséből áll. Kutatásaikat Venom-maszkban, dübörgő electro house-ra végzik, fidgetre törve és dance punkra zúzva, energikus fellépéseiken pedig több tízezer ember őrül meg egyszerre.

Több tízezren nem voltak, de megőrülni megőrültek a rajongók. Olyannyira, hogy a koncertet le is kellett állítani, mert a rajongók egyre nagyobb létszámban, egyre magasabbra másztak fel a sátor lábain, amit egyébként a fesztiválszervezők az előírásoknak megfelelően ugyan letakartak, csak a rajongókat ez sem tartotta vissza a mászástól. Hogy gyorsítsák a tempót, dobszólót tolt a zenekar, és bár mindenki értette, hogy azért függesztették fel a koncertet, hogy az emberek lemásszanak, csak azok vették nehezen a lapot, akik ekkor már 6-8 méter magasan csápoltak.

Rajongók másznak a sátort rögzítő toronyra a The Bloody Beetroots-koncerten Forrás: Origo

Ezek után átnyargaltam a Blues-Ír színpadra, és pontosan azt láttam, hallottam, amit vártam. A Paddy and the Rats kocsmát csinált a helyszínből. Még az utcán is leállt a forgalom, olyan bulit toltak. Kicsi színpad ide, kicsi nézőtér oda, ez a zenekar olyan hangulatot diktál, hogy egyszerűen nem lehett otthagyni őket. A tömeg a dalok előrehaladtával csak nőtt és nőtt, így egész nyugodtan megállapíthatjuk, hogy sikerült őket betenni egy olyan színpadra, amit már évekkel ezelőtt kinőttek.

A Paddy and the Rats koncertje Forrás: Polyák Attila