Jobban keresnek a brit zenészek a bakelitekből, mint a YouTube-ból

161315075 Horizontal
Adele
Vágólapra másolva!
Nyolc éve folyamatosan nőnek a bakelitlemezek eladási számai Nagy-Britanniában, míg a streaming oldalakról még mindig sovány a bevétel.
Vágólapra másolva!

A Guardian a brit zeneipar teljesítményét vizsgálva arra az eredményre jutott, hogy a zenészek több jövedelemre tettek szert az újra divatossá váló bakelitlemezek eladásából, mint azokból a tiszteletdíjakból, amelyet a YouTube fizet nekik a számaik után.

A bakelitlemezek eladása ráadásul már nyolc éve folyamatosan növekszik: tavaly több mint két millió albumot adtak el az Egyesült Királyságban, ez a legmagasabb szám 1994 óta, amikor a Wet Wet Wet és a Bon Jovi számított ebben a tekintetben a legsikeresebbnek. A YouTube és más streamingszolgáltatók forgalma pedig hiába nő óriási tempóban, kevesebb pénzzel látják el a zeneipart, mint a bakelitek eladása. Különösen a YouTube-ra panaszkodnak az iparág szereplői, mert más szolgáltatókhoz, például a Spotify-hoz vagy a Deezerhez viszonyítva alacsonyabb jogdíjakat fizet az előadóknak.

A brit lemezkiadók szövetsége (BPI) szerint nyilvánvalóan rosszul működik valami a zeneiparban, mert az adatokat elemezve világszerte nőtt a kereslet a brit előadók dalai iránt - Adele, utána pedig Ed Sheeran adta el a legtöbb albumot a világon 2015-ben -, a bevételek viszont mégis csökkentek. Ez a kiadók szerint hosszú távon katasztrofális hatásokkal fog járni, mert aláássa az ipar növekedését, és nehéz helyzetbe hozza az újonnan a piacra lépő előadókat.