A Messiás.ma-ról megálmodója, Várkonyi Mátyás azt mondta, „az oratórium, a passiójáték mint színpadi történés, valamint a rock és a barokk zene összegyúrásáról, együttlétezéséről van szó a színpadi hatás elérése érdekében”. Egyébként Várkonyi Mátyás, a Rock Színház egykori alapítója és igazgatója túl azon, hogy megálmodta a Messiás.ma-t, annak
rendezője, hangszerelője, dramaturgja és karmestere is egyben.
A barokk hangzást a Liszt Ferenc Kamarazenekar és az Új Liszt Ferenc Kamarakórus képviseli, míg az oratórium klasszikus vonulatát a négy vezető szólista, Rácz Rita (szoprán), Balogh Eszter (alt), Csengeri Attila (tenor) és Gábor Géza (basszus) reprezentálja. Várkonyi Mátyás azt mondta az MTI-nek, hogy „teljesen megmarad a hangzás, amit az eredeti mű ad, csak meg lesz fűszerezve néhány más alkotóelemmel”. Amúgy az előadásban többek között elektromos dob, elektromos fúvós, szaxofon és szintetizátor is szerepel, ezeken kívül pedig hangfájlokat is belecsempészett Várkonyi.
Elképzelése szerint a mű egy színpadi zene, amit
elő lehet adni úgy, hogy közben történnek a dolgok, és ezeket támasztja alá, erősíti a muzsika.
Minden egy térben történik, hiszen a színészek, énekesek és táncosok is ugyanazon a színpadon vannak, mint a főszereplő zenekar és kórus. A darab közreműködői között lesz Horváth Charlie és Karácsony János, Malek Andrea, Csuha Lajos, Földes Tamás, Makrai Pál és Szemenyei János is. A Rock Theater Band közreműködésével olyan hangszerek, hangzások és elektronikus effektek is kerülnek a műbe, amelyekkel crossoverszerű zenei világ jön létre. A koreográfiát Fodor Zoltán készíti, az előadást mozgással és tánccal az Inversedance - Fodor Zoltán Társulat tölti meg, gyermekszereplőként pedig Kaszás Dániel is közreműködik. A produkció jelmeztervezője Horváth Kata.
Várkonyi Mátyás azt is mondta hogy „Händel Messiás-a a legnépszerűbb barokk oratórium, és a reformáció 500. évfordulója alkalmából megrendezett emlékév alkalmat ad arra, hogy átmozgassuk”. Szerinte egyébként a műben
kifejezetten érték a barokk,
amitől nem is szeretne elszakadni, viszont dramaturgiailag átrendezi, a mába helyezi a művet. A Messiás.ma című átdolgozás hagyományos és mai, elektronikus hangszerekkel kombinált rockoratorikus passió, amelyben a bibliai szöveg új, magyar fordításban hangzik el.