Nem sok műve maradt fenn Camille Claudel francia szobrásznőnek, a legtöbbet saját maga tette tönkre, mielőtt beutaltatták a pszichiátriára. Az utolsó darabokat elárverezték Párizsban, összesen egymilliárd forintos bevételt hoztak. 

Elárverezték Camille Claudel francia szobrásznő utolsó, családi tulajdonban lévő munkáit. A párizsi aukció a becsült ár több mint háromszorosát, összesen 3,5 millió eurós (egymilliárd forintos) bevételt hozott. Egyik főműve, a L'Abandon című bronzszobor 1,2 millió euróért kelt el. Az alkotás a Sakuntala indiai mítosz által inspirált sorozat része, értékét előzetesen 800 ezer euróra becsülték. Az Artcurial aukciósház azt írta, hogy egy külföldi gyűjtő vette meg. 

Camille Claudel családjával 1881-ben költözött Párizsba, ahol beiratkozott a Colarossi Akadémiára. Francois Boucher festő fedezte fel, megismertette Paul Dubois-val, a párizsi Képzőművészeti Főiskola igazgatójával és a művészetével rokon formanyelvet képviselő Rodinnel. A szobrásznő ezek után Auguste Rodin

tanítványa és modellje, később pedig szeretője lett.

Viharos, szenvedélyes kapcsolatuk alatt számos szobrot formáltak egymásról. Claudel más művei mellett megmintázta Rodin mellszobrát, ő pedig több Rodin-szoborhoz állt modellt (A hajnal, 1885; A gondolat, 1886; Camille Claudel főkötőben, 1886-1911). Rodin azonban mégis élettársával, Rose Beuret-vel maradt. Claudel 1893-tól egyedül, visszavonultan élt és dolgozott. Műveinek töredéke maradt csak fenn, mivel a legtöbbet saját maga tette tönkre, mielőtt bátyja, Paul Claudel költő 1913-ban beutaltatta egy pszichiátriai intézetbe elhatalmasodó skizofréniája és a vele járó kényszerképzetei miatt. A nő azt mondta, hogy Rodin elvette az ötleteit, és még meg is akarta ölni őt.