A rendezvényen a hazai kulturális élet vezető marketing szakemberei esettanulmányokban mutatták be a piaci trendek aktuális alakulásait, saját egyéni megoldásaikkal.
Egri Gábor a MÜPA értékesítési és marketing igazgatója az intézmény sajátos sokműfajúságából fakadó egyedi megoldásokat ismertette. Az egyes előadások jelentősen eltérő célközönségének eléréséhez a MÜPA a hagyományos és digitális marketingeszközök széles spektrumát használja, ezzel is közvetítve azt az üzenetet, miszerint
a MÜPA egy nyitott és sokszínű kulturális tér, mely egész nap nyitva áll és a kulturális paletta teljességét kínálja látogatóinak.
A szakember a Budapesti Wagner Napok legújabb integrált kampányán keresztül mutatta be az intézmény innovatív és egyénre szabott eszközrendszerét, amely korszerű megoldásaival a világ bármely pontján versenyképes.
Tiszolczi-Bertalan Anna, a Budapesti Fesztivál Zenekar munkatársa azt mutatta be, hogy a napi gyakorlatban hogyan tudják megoldani az egyéni érdeklődés és igények alapján személyre szabott kommunikáció tömeges kezelését. Az ehhez szükséges technológiai megoldás a Crane által fejlesztett kultúraspecifikus ARMSys rendszer, amely az adatvezérelt közönségmenedzsment innovatív, új eszköze. A rendszer alkalmas arra, hogy az egyénre szabott marketingcélú megkereséseken túl olyan napi praktikus információkat juttassanak el a látogatóknak, mint például a műsorváltozás, az előadás emlékeztető, vagy akár az esetleges parkolási információk. A korábban különböző listákban vezetett, most már egy adatbázisban kezelt adatok segítségével az egyes látogatói preferenciák pontosan követhetők, ezért
felesleges információval egyetlen nézőt sem terhelnek,
költséghatékonyan célozható a feliratkozottak érdeklődési köre.
A magyarok Instagram-használati szokásait felmérő kutatás, a Magyar Instagram Körkép 2018-as eredményeit ismertette a kutatást készítő Crane. A tendenciák azt mutatják, hogy a hazai kulturális intézmények közül
egyre többen használják sikerrel ezt a vizuális csatornát
egyre szélesebb körben, és több területen is.
Az eseményt egy kerekasztal beszélgetés zárta, melyen többek mellett Ókovács Szilveszter, a Magyar Állami Operaház főigazgatója és Erlitz János, a Petőfi Irodalmi Múzeum marketing vezetője folytatott eszmecserét arról, hogy napjainkban a közönségigény megteremtését vagy meglévő igény kiszolgálását kell-e fókuszba állítani és a digitalizációnak a saját intézményükben erre milyen hatása van.