Stílusosan is érkezhet a Szigetre - mondjuk jachttal

blue ride jacht
Dr. Tamási Zsolt, kapitány és csapata a hajóval
Addig böngésztük és túrtuk a Sziget Fesztivál honlapját, azon belül is a különböző kijutási lehetőségek listáját, amíg egyszer csak belefutottunk az ún. Sziget-VIP hajóba. Hívtuk is gyorsan a fellelhető telefonszámot, aztán rögtön másnap ott is találtuk magunkat a Batthyány téri kikötők egyikében egy-egy pohár prosecco-val a kezünkben, illetve egy-egy hajóskapitányi sapkával a fejünkön. Dr. Tamási Zsolt, hajóskapitány, a Blue Ride Élményhajózási Központ tulajdonosa "fuvarozott el" minket a Hajógyári-szigetre.

Hajunkba, illetve hajóskapitányi kalapunkba kap a szél, ordít a napsütés, kezünkben bugyborékol és habzik az isteni prosecco, elsuhanunk a Parlament előtt, majd a Margit híd alatt és közben állati szabadnak érezzük magunkat. Ilyen az, amikor az ember egy jachttal csapat ki a Sziget Fesztiválra.

Alkalmi jachtunk kapitánya Dr. Tamási Zsolt a fél gyerekkorát Pilismaróton, Zebegénnyel szemben töltötte, ahol annak idején óriási vízi élet volt. Állandóan jöttek-mentek a kisebb-nagyobb hajók, akkor szeretett bele - ahogyan ő fogalmaz -

Bár az élet aztán kissé másfelé sodorta: jogászként a klasszikus karrierívet vitte végig, dolgozott nagy irodánál, aztán később megtalálták a külföldi munkalehetőségek, kiküldetések is, majd visszatért. Alapvetően a mai napi jogászként dolgozik, mellette a jacht csak egyfajta hobbi, illetve másodállás. Igaz, az évek során már egy profitábilis vállalkozássá épült fel a Blue Ride is. "Bármerre is jártam a világban, mindig éreztem, hogy hiányzik a természet, a víz közelsége, vagyis az, amit gyerekkoromban megkaptam. Számomra a mai napig ez az a közeg, ahol otthon vagyok" - magyarázza a kapitány. Így hát nem meglepő, hogy 10 éve jött a a gondolat: szeretne egy saját hajót.

Ráadásul olyannyira a barátaival együtt, hogy egy idő után azt vette észre: szinte sosincs egyedül a hajón. Sőt, egyre többen kezdték el felhívni azzal, hogy nem ismer-e valakit, akitől bérelhetnének hajót. "Nem tudtam kit mondani, nem igazán volt ilyen szolgáltatás. A probléma ugyanis az, hogy ezek nagy értékű hajók, sok odafigyelést igényelnek, költséges a fenntartásuk és emellett nem nagyon találni olyan biztosítást, amely mindenféle kárt fedez" - mondja hozzátéve azt is, hogy nagyfokú helyismeret is szükséges a Dunán. Vagyis a hajózás egyáltalán nem veszélyes, hiszen hiába tud valaki elvezetni egy jachtot, ha nem tudja azt, hogy hol vannak a zátonyok, a sarkantyúk és egyéb folyamszabályozási eszközök a vízben.

Dr. Tamási Zsolt, kapitány és csapata a hajóval Forrás: Hankó Viktor - Origo

Sokat járt a világban, látta azt, hogy van igény a folyami hajózásra. Így a következő lépés a saját hajós cég megalapítása volt. "Egy olyan céget szerettünk volna létrehozni, amely már azzal minőséget képvisel, ahogyan felveszik a telefont, illetve ahogyan a kapitány beszél az utasokkal, ahogyan elfoglaljuk a helyünket a hajón. Öltözékben és megjelenésben is az eleganciát szeretnénk képviselni azért, hogy mindenki a legteljesebb dunai életérzést élhesse meg".

A Blue Ride-flotta ráadásul nem csak Budapesten köröz, elmennek egészen Szentendrére, Visegrádra, vagy akár Esztergomba is. Alig néhány éves a cég, ám tapasztalat az már bőven akad:

ők voltak a vizes vébé jacht-szolgáltatója, de a Visegrádi Négyek programsorozaton is ők szállították a résztvevőket.

Dr. Tamási és csapata fontosnak tartja a magyar jacht-kultúra fejlesztését is.

"Sokakban az a tévképzet és, hogy ez a motorcsónakos, jet-skis populáció a kevésbé szocializált, nehezen toleráns réteget jelenti, akik kevésbé figyelnek másokra. Pedig ez nem így van, hiszen mi magunk sem így gondolkodunk.

Szerintünk mindannyian jól megférünk egymás mellett a vízen, legyen szó motorosról, vitorlásról, vagy akár evezős hajóról. Legyen az itt a Dunán, vagy akár a Balatonon."

Bár Tamási szerint ebből sosem lesz tömegszolgáltatás, a mögöttes gondolat és szándék azonban továbbra is az, hogy minél többek átéljék és megtapasztalják a hajózás szeretetét és élményét. "Igenis vannak, akik bérből és fizetésből élnek, átgondoltan költenek, de tudják, hogy egy alkalom, mondjuk egy születésnap, egy eljegyzés, egy esküvő, vagy akár egy diplomaosztó lehet olyan ajándékötlet, ami nem a vagyontárgyról, hanem inkább az élményről szól" - magyarázza a tulajdonos.

Bár ma már egy profitábilis vállalkozássá nőtt a Blue Ride, a kapitányok mindegyikének van civil foglalkozása is - ahogyan maga a tulajdonos is jogászként tevékenykedik. "Az a közös bennünk, hogy a Duna szeretete motivál mindannyiunkat.

Van olyan kapitány, aki egy milliárdos cég ügyvezetője, megint más pedig egy jólmenő vállalkozás tulajdonosa. Mindenki komoly eredményeket ért már el a saját szakmájában. Nem a pénzért vagyunk itt, hanem az életérzésért, amelyet szeretnénk átadni."