Monumentális légi balettel kápráztat a Recirquel

Recirquel
solus Amor
Vágólapra másolva!
Október közepén debütált a Recirquel legújabb produkciója, a Vági Bence rendezte Solus Amor, amely az emberi lét különféle dimenzióit kutató trilógia záródarabja. A kortárs táncot a cirkuszművészettel egyesítő produkció október végén, novemberben és decemberben is látható lesz a Müpa Fesztiválszínházában.
Vágólapra másolva!

A kortárs táncot a cirkuszművészettel egyesít a Recirquel legújabb produkciója, a Solus Amor, amely október közepén debütált a CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztiválon. A kortárs táncot a cirkuszművészettel egyesítő produkció az egyetlen és ősi, időn és téren átívelő, mindannyiunkat összekötő energiát idézi meg. A trilógia első két része a – két test és egy lélek egyesüléséről szóló, 2015-ben bemutatott – Non Solus, valamint – a föld és az emberiség kapcsolatát megjelenítő, 2018-ban debütált – My Land voltak. A Solus Amor című előadás pedig a megelőző kettő szerves folytatása záródarabként. Ez a darab a szeretet mibenlétét helyezi fókuszba.

Jelenet a Solus Amor című előadásból Forrás: Hirling Bálint

A három előadást a közös vezérmotívumon túl még szorosabban köti össze a társulat sok éves alkotói-művészeti folyamata során megteremtett műfaj, a cirkuszművészetet a modern tánccal ötvöző cirque danse. Az e törekvés jegyében született, Vági Bence művészeti vezető rendezte Solus Amor

egy monumentális légi táncelőadás.

Miközben az akrobatika a káprázatot és az ámulatba ejtést szolgálja, a tánc lehetőséget ad az önkifejezésre, a finomabb jelentésárnyalatok közvetítésére és a történetmesélésre. A Solus Amor többféle közelítésben azt vizsgálja, mennyire fontos az ember számára a bolygónkon jelen lévő szeretet. A produkció feleleveníti a szeretet különféle rétegeit, a szerelem és a gyűlölet változatait. A szimbolikus, többféle jelentést hordozó díszlet Klimó Péter munkája: a Solus Amor tere egyszerre elvont és konkrét:

a néző mintha egy kövekből épített csarnok, vagy hatalmas ódon katedrális oszlopai között járna.

Forrás: Hirling Bálint

A háttérben folyamatosan mozgó, alakuló, organikusan lebegő függöny látható – egy különleges, éghetetlen, több mint százezezer kis szalagból álló anyag –, amely hol a víz alatti világ varázslatát, hol egy amorf, lélegző élőlény mozgását imitálja. A különleges függönyt Klimó Péter, Vági Bence és Vladár Péter tervezték.

Forrás: Réthey-Prikkel Tamás

A légiesség érzését a díszleten túl a különféle cirkuszi levegőzsáner-számok – gurtni, lebegő kínai rúd, magas drót – teszik teljessé. A produkcióban az artisták és táncosok magasba emeléséhez egy speciális, egyszerre öt motort működtető, reptető-technikát használnak. A produkció egyik különleges eleme a természetet szimbolizáló hatalmas, ősi jegesmedve-báb is, amelynek a valódit tökéletesen imitáló mozgásait táncosok irányítják. A medve a londoni West Enden nagy sikerrel játszott War Horse című produkció élethű lóbábjait is készítő, nemzetközi hírű dél-afrikai bábtervező, Janni Younge munkája.

Forrás: Hirling Báint

A látvány és a világszínvonalú trükkök mellett a Recirquel produkcióiban, így a Solus Amor-ban is meghatározó szerepet játszik a zene. A Szirtes Edina Mókus zeneszerző és Terjék Fiddler Gábor sound designer által kidolgozott hangzásvilágban a Solus Amor zenei tételeit elektronikus zenei betoldások egészítik ki. A jelmezeket Kasza Emese tervezte, a lighting design Lenzsér Attila és Pető József munkája. A cirkuszt és a táncot egyesítő jelenetek koreográfiájában Illés Renátó levegőakrobata-koreográfus és Zsíros Gábor kreatív munkatárs segítették Vági Bence rendező-koreográfus munkáját.

A produkció a premierelőadásokat követően október 31-én, november 1-2-3-án, majd december elején, 5-6-7-én lesz látható a Müpa Fesztivál színházában.