11 év kellett a híres hiphop-dalnak az egymilliárdos nézettséghez

50 Cent, Curtis James Jackson
US rap singer Curtis James Jackson III aka 50 Cent performs on stage during a celebration to mark the winning of Monaco's first French Ligue 1 title in 17 years, in Monaco, on May 21, 2017. / AFP PHOTO / BERTRAND LANGLOIS
Vágólapra másolva!
A 2005 előtt készített, hiphop műfajú dalok klipjei közül másodikként sikerült elérnie 50 Cent slágerének az egymilliárdos álomhatárt a YouTube-on.
Vágólapra másolva!

A 45 éves 50 Cent 2003-ban robbant be In Da Club című számával, amely a rapper Get Rich or Die Tryin' című, debütáló lemezén jelent meg. A kis- és a nagylemez is első helyre került annak idején a Billboard sláger- és lemezlistáin. Az In Da Club-hoz készített videóklip természetesen a megjelenés évében készült, két évvel a YouTube 2005-ös indulása előtt. A megosztóra pedig csak 2009-ben került fel, és

11 évre volt szüksége ahhoz, hogy egymilliárdszor elindítsák.

Ezt a határt november 16-án, hétfőn lépte át a klip, amelyet egyébként tavaly felújítottak, és így már 4K minőségben is élvezhető a 17 évvel ezelőtt készített videó.

50 Cent klipje az egymilliárdos bravúrral második helyen van a YouTube indulása, azaz 2005 előtt készített hiphop-videók között. Először Eminem Without Me című dalának klipje lépte át az álomhatárt – írja a Billboard.

A YouTube lejátszási listáját jelen pillanatban egy dél-koreai gyerekdal vezeti 7 milliárdnál is több youtube-os elindítással. A Baby Shark című dalocska videója éppen november elején taszította le Luis Fonsi 2017-es világslágerének, a Despacitó-nak klipjét a lista csúcsáról. Az első (zenei) videó, amelyik átlépte az egymilliárdos határt a videómegosztón, Psy Gangnam Style című dalának klipje volt. A dél-korei előadó videója 2012 júliusában jelent meg, és decemberre már elérte az egymilliárdos határt. Jelenleg 3,8 milliárdnál jár.