A projekt szakmai összefogásban valósul meg, a résztvevő kulturális intézmények a közönség iránti hálájuk kifejezése mellett az újbóli személyes találkozásra szeretnék ösztönözni nézőiket - olvasható a közleményében.
Mint írják, a kampányt életre hívó Déryné Program partnereként
a Nemzeti Színház, a kaposvári Csiky Gergely Színház, a Budapesti Operettszínház, a Thália Színház és a Fővárosi Nagycirkusz vesz részt a projektben.
A kezdeményezés célja a kultúrafogyasztás társadalmi üzenetének erősítése.
A színház visszavár bemutatja, hogy az előadó-művészeti szakemberek hálásak a közönség támogatásáért,
és várják, hogy a nézőkkel való személyes találkozáson keresztül újra átélhessék együtt a színház varázslatát.
A közleményben Kis Domonkos Márk színművészt, a Déryné Program igazgatóját idézik, aki elmondta: a legfájóbb számukra a bizonytalan ideig tartó várakozás a találkozások nélküli légüres térben.
A bennünk rekedt alkotóenergia ugyan folyton új utakat keresett, de a nézőkkel való fizikai találkozás nélkül nem tudott a színház igazi csodája létrejönni
- tette hozzá. Mint mondta, a kampánnyal azt akarják üzenni a nézőknek, hogy számítanak rájuk, visszavárják őket, hiszen az a szellemi-lelki táplálék, amit a színház nyújt, számukra is hiánypótló.
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) kiemelten fontosnak tartja a nehéz helyzetbe került kulturális szegmens támogatását, így a Déryné Program kezdeményezését azonnal felkarolta - áll a közleményben.
Fekete Pétert, az Emmi kultúráért felelős államtitkárát idézik, aki úgy fogalmazott:
a világnak fel kell ébrednie ebből a szörnyű és sok áldozatot követelő rémséges valótlanságból, és folytatnia, vagy újrakezdenie mindent.
Mint mondta, a művészetekben, a művészek járványhelyzetben felmutatott bátorságának és alkotói józanságának köszönhetően, vélhetően ott folytatódik minden, ahol megszakadni látszottak az addigi alkotói folyamatok. "Folytassuk hát még nagyobb szívvel, erővel, hálával, tenni akarással. A színház mindenkit visszavár!" - idézik Fekete Péter szavait.
A kezdeményezés és a kampánystratégia a több kulturális intézmény és színház marketingjét is segítő Brandtailor nevéhez fűződik, a kreatív tervezést és a produkciót a Creativo Media, az arculatot a StrongSolutions, a kommunikációt a VízióMédia jegyzi.
Az üzenetet a projektet életre hívó alkotók és szakemberek
először május-júniusban, ezt követően pedig az augusztus-szeptemberi időszakban is erősíteni kívánják a nézőkben.