Kisebb eseményekkel éledhet újjá a rendezvénypiac a járvány után

Hajógyári-sziget, szórakozóhely, disco, diszkó, parti, Táncolók a Medúza party zene sátorban a Sziget fesztivál első napján 2011.
Vágólapra másolva!
Nagy fesztiválokra kevésbé, kisebb, akár zenés eseményekre azonban már nyár végén, ősz elején számít Simonics Pál, a Moonlight Event szakértője. Mindez természetesen a járvány alakulásától függ, a szakma és a rendezvénylátogatók ugrásra készen várják az újraindulást.
Vágólapra másolva!

– mondta Simonics Pál, a Moonlight Event ügyfélkapcsolati igazgatója az L20-ban, a Lounge Group marketingkommunikációs műsorblokkjában, a 90.9 Jazzy Rádió Márkamonitor című műsorában. A pandémia utáni élet reménybeli újraindulásával várhatóan a nagyobb (zenei) rendezvények már nem tudnak megvalósulni, hiszen a nemzetközi sztárfellépők lefoglalására a jelenlegi bizonytalan helyzet miatt már várhatóan nem lesz lehetőség.

Juhász Diána, a Lounge Gorup médiacsapat vezetője szerint soha nem volt olyan fontos a marketingtudatosság, mint a jelenlegi időszakban. Aki csendben marad, azt elfelejtik a fogyasztók, aki viszont először reagál, az versenyelőnyt szerez – mindez pedig a rendezvények világára is igaz. A járványhelyzet okozta első sokk után a cégcsoport az elsők között tervezte újra ügyfelei eseményigényeit, ennek eredménye volt az MVM EDISON startup verseny képzési programjának, illetve döntőjének online platformokra vezetése. Az új helyzetben ez az esemény az elsők között alkalmazta a több helyszínről, akár otthoni környezetből való élő bejelentkezést. Jellemző adat, hogy a négy kamerával rögzített egyedi hibridrendezvényt 1800 percnyi, azaz 30 órányi próba előzte meg, csak a stúdióban pedig 12 laptop szavatolta, illetve 2,5 kilométernyi kábel szállította a képet és a hangot a helyszínen.

Az elmúlt időszak egyik legnagyobb nehézsége a tervezés, a tervezhetőség hiánya,

ami nagyfokú rugalmasságot igényel az ügynökségek részéről. Egy dologban azonban biztosan nem lesz hiány: az ügynökség korábbi felmérése szerint a korábban különféle rendezvényekre járók közül tízből heten a pandémiát követően azonnal látogatnák a rendezvényeket, legyen az kiállítás, koncert, vagy bármilyen más közösségi kikapcsolódási forma.

Illusztráció Forrás: MTI/Beliczay László

Az ügynökség 2019-ben mintegy 800 élő rendezvényt – sajtótájékoztatót, konferenciát, komoly- és könnyűzenei koncerteket, e-sport bajnokságot – valósított meg. Ez 2020-ban több mint a felére esett vissza, ám a megtartott online események jellegükből adódóan nem összehasonlíthatók a 2019-es évben lezajlott eseményekkel.

– hangsúlyozta Simonics Pál.

A professzionálisan kivitelezett, de mégis kényszerű „félmegoldás" online események után pedig már megkezdték az őszi szezon tervezését a szakértők. Simonics Pál szerint az indulás időszakának egyik legnagyobb kihívása az lehet, hogy

a meglehetősen élőmunka-igényes rendezvényekhez lesz-e megfelelő számú kiszolgálószemélyzet.

Az elmúlt egy évben ugyanis a pályát nagy számban hagyták el kényszerűségből a technikusok, színpadépítők vagy éppen felszolgálók, ami a kisebb cégek számára jelenthet nehézségeket a jövőben.