Éjjel-nappal politizál és a baloldalnak hízeleg Alföldi Róbert, egy megmosolyogtató propagandainterjúban mégis arról beszélt, hogy nem jó, hogy a politika a napjaink része. Főleg azért komikus ez a megjegyzése, hogy politizálással próbál folyamatosan munkát szerezni magának. Leginkább egyébként az egykori Május 1. moziban rendez és játszik, most éppen Mephistot, Klaus Mann regényének - ez még a színház rekláminterjújából is kiderül - kínos aktuálpolitikai változatában. A Mephistóval egyszer már Alföldi megbukott. Miután az új igazgató, Vidnyánszky Attila 2013-ban nem tartott igényt az előadásra a Nemzeti Színházban, a Vígszínház átvette, de ott - elvesztve politikai konnotációját, hiszen nehéz lett volna Alföldinek azt lódítania, hogy ez egy betiltott darab, ami csak egy hónapig látható - kínosan megbukott. Kilenc előadás után levették a műsorról. 

A Mephistoval próbálkozik ismét Alföldi Róbert tehát, még ha sok bukásának egyike kétségtelenül ez volt. Mindez azzal kezdődött, hogy megpróbált rátenyerelni Szabó István Oscar-díjas filmjének forgatókönyvére, annak segítségével akarta adaptálni Klaus Mann regényét 2013-ban, de Szabó István (feltételezzük, ismerve Alföldi produkcióit) nem engedte. Utána következett, hogy Vidnyánszky Attila azt kérte tőle, hogy a drága előadást igazgatása utolsó másfél hónapjában az állami költségvetés terhére ne készítse el, hiszen a bemutatót Alföldi májusra tervezte, és júniusban már lejárt igazgatói mandátuma. Alföldi persze elszórta a Nemzeti pénzét, tíz előadást megtartottak.


A Nemzetitől való távozása után a Vígszínház vette át az előadást, ahol alig tíz előadást ért meg, majd az érdeklődés hiánya miatt megbukott a darab, levették a műsorról. 

Alföldi Róbert éppen jókedvűForrás: Origo


Az egykori Május 1. mozi színháztermében idén júniusban aztán új rendezésben mutatták be a darabot. A színház rekláminterjújában az "újságíró" színháztörténeti jelentőségűnek nevezi a 2013-as, megbukott előadást. (Tegyük hozzá: könnyen lehet, hogy a kérdező nem tehetett róla, nem magától hízelgett, hanem Alföldi utólag beíratta öndícséretét.)

Az "interjúnak" két érdekessége van: egyrészt, Alföldi úgy en bloc is szidja a magyar színházi viszonyokat. Tudjuk, persze, hogy tudjuk, hogy miért: Alföldi Róbert hiába bírálja a magyar kormányt, a baloldalhoz köthető legjobb színházba sohasem engedik be sem rendezni, sem játszani. A Katona József Színházba Alföldi legfeljebb nézőként mehet be. De a másik, szintén baloldalhoz köthető, jónak tartott színház, az Örkény sem tart rá igényt.

Másrészt, a politikától távoli civil szerepét próbálja eljátszani. Idézzünk is: „...néha gondolkozom azon, hogy vajon mennyire „hatékony" az, hogy nagyon sokat jártatom a számat. De azt hiszem, egy bizonyos pont után nem volt más választásom, ha nem akartam magam teljes mértékben hitelteleníteni. Vannak olyan élethelyzetek, ciklusok, évek, társadalmi vagy szakmai pillanatok, amikor a saját önazonossága megőrzése érdekében nincs az embernek más választása, mint hogy belekerül egy furcsa megmondószerepbe"- mondja nagy őszintén Alföldi, a Heti Hetes egykori sztárja, Gyurcsány 2008-as kinevezettje. (A Nemzetire utalunk.)

A valóság ehhez képest az, hogy Alföldi Róbert művészi és civil léte, megnyilvánulásai egy az egyben a folyamatos aktuálpolitizálásra épülnek. Ha eltekintünk színészi megjelenéseitől (például, amikor a Centrál Színházban a My Fair Lady című operettben mórikálja magát), gyakorlatilag minden rendezése direkt aktuálpolitizálás.Alföldi Róbert annyira politikamentes, hogy csatlakozott Karácsony Gergely 99 nevű mozgalmához, amit a köznyelv 99 százalék Gyurcsány, 1 százalék Karácsonynak hív.

 A Gyurcsány-Karácsony-féle mozgalmi tagságáról szólva szinte magyarázkodik. Szerinte csak azért ő az egyik reklámarc (természetesen nem így fogalmaz saját magáról), mert olyan országban szeretne élni, ahol a politika nem hálózza be élete minden pillanatát, és neki sem kell foglalkoznia politikával. Teljesen logikus érvelés. Hiszen politizálni csak 2010 után kényszerült a gondolatmenete szerint. (De tulajdonképpen arra is utal, hogy amikor ő politizál, akkor nem politizál.)

A 2010 előtti, a Gyurcsány-kormány alatti Heti hetes-szereplése - Gálvölgyi János, Havas Henrik vagy éppen a kabarista Farkasházy Tivadar mellett trónolt - ezek szerint végképp nem volt politizálás.