A Nine hármas premierje után megvalósult Balázs Zoltán álma: az Operettszínház nézői mindhárom bemutató után magukkal vihették az örök témákat: a művészlét küzdelmét és felelősségét, Guido Contini vívódásait, a nőkhöz fűződő viszonyainak sokféleségét, valamint a feleség, az anya, a szerető, a múzsa, az újságíró, a producer és a prostituált szerepét a férfi és a művész életében.

Az előadás lépcsőzetes, szinte áttetsző elemekből álló díszletében felvillant Federico Fellini és az olasz filmek világa, a Dolce-vita életérzés, a francia revü és a Vogue divatmagazinok kavalkádja, felcsendültek a tartantella, a flamenco és a klasszikus értelemben vett recitativo, vagy Mozart-paródia dallamai és ritmusai.

A darabbéli újságíró, Stephanie szavaival élve: „A stílusosság az új mottó. Az olvasók imádják. Úgy akarnak öltözni, mint Claudia Nardi, és úgy is akarnak vetkőzni. Égnek a vágytól, hogy Vespán száguldjanak végig a Via Venetón. Imádnának egy olasz filmben élni!"     

Nine/KilencForrás: Juhász Éva


A formabontó rendezéseiről ismert Jászai Mari-díjas Balázs Zoltán dirigálásában mindhárom főszereplő - Dolhai Attila, Homonnay Zsolt, Szomor György - a saját képére formálta Guido szerepét, ugyanígy a többi szereplő is. Ezt hangsúlyozzák Németh Anikó jelmeztervező személyekre, nemcsak szerepekre tervezett jelmezkölteményei. Miként Kiss- B. Atilla főigazgató fogalmaz:

Ha a hármas szereposztást figyelembe vesszük, akkor azt is elmondhatjuk bátran, hogy még soha ennyi musicalsztár hölgy nem szerepelt egy produkcióban, mint most. És ha még azt sem tévesztjük szem elől, hogy Németh Anikó jelmezei személyre szabottan készültek művészeinkre, akkor az is állítható, hogy soha ekkora jelmezparádé még nem vonult fel ezen a színpadon, mint ebben a produkcióban. Látni fogják, hogy egyedi alkotású jelmezeink sorra megállnák a helyüket sokak szerint akár a Vogue magazin címlapján is.

Nine/KilencForrás: Juhász Éva

Az operettszínházi premieren hangzott el először magyarul a Nine-Kilenc filmváltozatának három ikonikus slágere, a Cinema Italiano, a Take it All és a Guarda la Luna. A musical történetének negyven éve alatt ez a három dal eddig csak a filmváltozatban volt hallható. A nagysikerű Broadway-mű zeneszerzője, Maury Yeston, levelében járult hozzá az előadás bővített zenei anyagához. Mint a darab karmestere, Bolba Tamás elmondta:

Ebben a darabban egy színházi zenésznek tudnia kell minden zenei stílusban játszani. A Nine-Kilenc musicalben minden dal más karakterű, a szvingtől kezdve a latin diszkóig, a klasszikus recitativóig itt mindenféle zenei stílus megjelenik. Egy végtelenül színes, élvezhető, jól játszható musical.

A dalszövegeket a Guidót alakító Szomor György fordította olaszról magyarra, a Nine-Kilenc sztárjai olaszul és franciául is énekeltek. Az előadásokban az Operettszínház többgenerációs sztárgárdája mellett olyan vendégművészek léptek fel, mint Bánsági Ildikó, Keresztes Ildikó, Szilágyi Enikő és Benedekffy Katalin. A Nine-Kilenc karmesterei: Bolba Tamás és Makláry László, koreográfusa pedig Szöllősi András. Karvezető: Szabó Mónika.