Hamarosan kezdetét veszi a Magyar Divat & Design Ügynökség által szervezett Budapest Fashion & Tech Summit nemzetközi digitális konferencia. Az online eseményre a világ minden tájáról, közel 40 szakértő csatlakozik be, akiknek megszólalásait az esemény hivatalos Facebook oldalán ingyenesen követhetik az érdeklődők. A rendezvény a fenntarthatóság, a tudásmegosztás, a kulturális örökség, valamint az e-kereskedelem és a megváltozott fogyasztói szokások szemszögéből közelíti meg és mutatja be a divatipar jövőjét. Az angol nyelvű konferencia vezetésében idén egy világhírű keynote speaker segédkezik - derül ki a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) közleményéből.

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) december 1-2. között rendezi meg a Budapest Fashion & Tech Summit (BFTS) ingyenes digitális konferenciát. A szakértők összesen 12 országból, többek között Csehországból, Lengyelországból, Szlovákiából, Hollandiából, Franciaországból, Olaszországból, Kanadából és az Egyesült Államokból jelentkeznek be élő videós előadásokkal a BFTS hivatalos Facebook oldalán. Az idei év újdonságaként az MDDÜ a digitális fejlődés új színterére lép, így a konferencia a Decentraland névre hallgató Metaverzum virtuális világában is követhető lesz. Az esemény olyan aktuális témákat jár körbe, mint a fenntarthatóság, az e-kereskedelem, az edukáció, a technológiai vívmányok vagy a divatipar 21. századi üzleti modelljei.

A divatipar legfontosabb kérdéseit érintő szakmai párbeszédek és nemzetközi szaktekintélyek mellett a 2021-es eseményt egy világhírű keynote speaker, Suzy Menkes vezeti. A brit újságíróval és divatkritikussal a nézők egy exkluzív beszélgetést is meghallgathatnak. A konferencián olyan neves szakemberek osztják meg tapasztalataikat, mint Amanda Cosco, az Electric Runway alapítója; Baldaszti Péter, a Nanushka társalapítója és vezérigazgatója; Chris Burt Allen, influencer; Gili Biegun, az olasz Joys Magazine főszerkesztője; Matthew Drinkwater, a London College of Fashion's Innovation Agency vezetője; Samata Pattinson, a Red Carpet Green Dress vezérigazgatója vagy Zadrian Smith, újságíró és stylist.

Rangos előadók szerepelnek a konferenciánForrás: Magyar Divat & Design Ügynökség

„A BFTS lehetőséget ad arra, hogy egy olyan nemzetközi szakmai párbeszédet hozzunk létre, mely során szakmai tanácsokkal és egyéb eszközökkel támogathatják egymást a szervezetek és a piaci szereplők" – emelte ki Bata-Jakab Zsófia. Az MDDÜ vezérigazgatója hozzátette: „A rendezvény egyik fő célja, hogy elősegítsük a közös gondolkodást, lehetővé tegyük a hatékony információcserét és együtt keressünk választ azokra a kérdésekre, amelyek leginkább hatással vannak ma a divatipar jövőjére. Idén új innovációs megoldásokkal érkezünk, a konferencia idejére egy virtuálisan felépített showroomot is elindítunk magyar divat- és designtermékek bemutatására."

A konferencia első napja a fenntarthatósági panellel veszi kezdetét, melynek kerekasztal-beszélgetése a fenntarthatóság kihívásait és a felelősségvállalás kérdéseit boncolgatja a divatiparban. A beszélgetést követően a nézők egy workshophoz csatlakozhatnak, ahol bárki felteheti a kérdéseit. A következő panel során arról tájékozódhat a közönség, hogyan formálta a divatipart az e-kereskedelem, illetve az előadók a világjárvány által megváltozott fogyasztói szokások szemszögéből közelítik meg az iparág jövőjét.

A második nap az edukáció és kulturális értékek panellel kezdődik, melynek kerekasztal-beszélgetése feltárja az ágazat és területének sokszínűségét, összetettségét és a divatoktatás gyakorlatait. Ezt követően a „fashion business" panel előadásai a 21. század divatiparát elemzik, mely során a nézők hasznos információkat kaphatnak arról, hogyan építhetnek karriert ma a divatiparban.

Az Ügynökség a Metaverzum digitális világában egy virtuálisan felépített showroommal is bemutatkozik, amelyben a magyar tervezők egyedi darabjai egy kattintással közvetlenül meg is vásárolhatóak a Budapest Select Concept Store oldalán. Ezentúl NFT (non-fungible token) formában is elérhetőek lesznek az alkotások, mely a tervezők munkáinak virtuális értékesítését segíti.

A divatipari konferenciát egy régiós kerekasztal-beszélgetés zárja, amely során a V4-es országok szakmai képviselői reflektálnak a divatipar fenntarthatósági kihívásaira. A résztvevők Dorota Stepniak, a Content-story kreatív igazgatója; Olo Krizova, a Czech Fashion Council vezérigazgatója; Zuzana Bobikova, a Slovak Fashion Council vezérigazgatója és Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója, akik Keszeg Anna kultúrakutatóval beszélgetnek. A BFTS idei rendezvénye kiemelt figyelmet szentel a környező országok programba való becsatornázására, mellyel az Ügynökség elősegíti, hogy a régió és a V4 országok szakmai szereplőinek jelenléte az eddiginél erőteljesebb legyen a nemzetközi színtéren.

A divatipari konferenciát egy régiós kerekasztal-beszélgetés zárjaForrás: Adam Horvath 2020/Adam Horvath

A konferencia december 3-án egy side eventtel folytatódik az érdeklődők számára. A Fenntarthatósági kerekasztal-beszélgetés lehetőséget ad arra, hogy az MDDÜ felhívja a figyelmet a fenntarthatóság kiemelt fontosságára a divatipart érintő változások esetén.

A BFTS a Magyar Divat & Design Ügynökség őszi tematikus rendezvénysorozatának utolsó állomása. Az öt hazai és nemzetközi eseményből álló Fashion & Design Autumn a digitális konferenciával zárul, melynek előadásai és programjai ingyenesen meghallgathatók a nagyközönség és a szakmabeliek számára. Az angol nyelvű esemény a Budapest Fashion & Tech Summit hivatalos Facebook-oldalán és a Decentraland Metaverzumában is élőben követhető, valamint a BFTS hivatalos YouTube csatornáján később visszanézhető.