A Nemzeti Kulturális Alap támogatásával megvalósuló program célja a színház népszerűsítése a fiatalok körében, és a kíváncsiság felkeltése azokban is, akik nem, vagy csak ritkán választják ezt a szórakozási formát - hangzott el a kampányt elindító hétfői sajtótájékoztatón.
Szabó László, az MTT titkára elmondta, hogy a kampány során
hat kisfilmmel, köztéri hirdetésekkel és rádiós reklámokkal hívják fel a figyelmet a színházi évadra.
Szabó László arról is beszélt, hogy mobilalkalmazás is készült, amellyel interaktívvá válik a kampány. Az érdeklődők többek között megtalálhatják kedvenc színészüket, saját színházi naptárt állíthatnak össze, emellett két játék is lesz. Az egyik játékban fotó feltöltésére ösztönzik a nézőket, akik között a legegyedibb, legcsinosabb színházba járókat keresik, és a legtöbb szavazatot kapó páros egy hétig vendégeskedhet a 2017-es Pécsi Országos Színházi Találkozón (POSZT).
A másik játékban a színházjegy fotójának feltöltésével lehet részt venni. A játékosok között hetente színházjegyeket sorsolnak ki, és a legaktívabb résztvevők további ajándékokat is kapnak.
Emellett létrehozták a szinhazbamentem.hu weboldalt és egy, a filmes IMDb-hez hasonló átfogó színházi adatbázist, Hungarian Theatre Database, htdb.hu címen. A most épülő adatbázisban az összes színházi szakember adatlapját szeretnék megjeleníteni komplex tájékoztatást adva a magyar színházi világról.
A kampányban Györgyi Anna, Lovas Rozi, Szarvas József, Száraz Dénes és Járai Máté színészek, Szente Vajk színész-rendező, Lackfi János költő, Rúzsa Magdi énekesnő, Varga Katalin paralimpikon kajakos, Kiss Gergely vízilabdázó, Kovács András Péter humorista és Kristóf Krisztián zsonglőr vesz részt.
Szabó László elmondta, hogy
a kezdeményezéshez eddig 52, magyar nyelven játszó budapesti, vidéki és határon túli színház csatlakozott.
Arról is beszélt, hogy programjaikkal a szakmát is megszólítják: a kampány részeként rendezik meg a Színházat vegyenek! és a Foglaljon helyet! című konferenciát is.