[origo] címlap24 órakomment.huvidea[freemail]iWiW

[origo] motor> !ALROVAT_NEVE

autó címlap Forma-1 Garázsmenet Tesztek Videók Retro Mobil Új Peugeot 308 (x)
FazerBanditmotormotortesztSuzukiKawasakiYamahaHonda CBF

Menetpróba - Suzuki Bandit 650S és Honda CBF 600S

2005.05.26., 8:46|Utolsó módosítás:2005. 05. 27., 11:14|

JÁTSSZ ONLINE!

A 650-es Bandit után gyorsan elkértük a Honda 600-as üdvöskéjét, a 2003-ban bemutatott CBF fejidomos változatát, hogy frissiben megállapítsuk, melyik középkategóriás bringa a jobb választás. A motorok külsejének megítélése mindenki egyéni ízlésére van bízva, annyit azonban sikerült felmérnem motoros ismerőseim körében, hogy a Suzuki klasszikusabb vonalvezetése több hívet gyűjtött.

A CBF tankja alatt a 600-as Hornet "lebutított" blokkja muzsikál, ami 78 lóerőt produkál 10 500-as motorfordulat mellett. A gyakorlatban mindez azt jelenti, hogy pörgetni kell az istenadtát egy kis tempóért: 6000 felett aztán szépen el is kezd iparkodni a CBF egyre élesebb visítással kiegészítve, mialatt úgy elkezd vibrálni az egész masina, hogy szinte zavarba jön tőle az ember. Ezt a bizsergést hamar meg lehet unni, egy hosszabb túra alkalmával meg akár meg is utálni, de persze az is benne van a pakliban, hogy ez a vibráció csak a tesztmotorunk sajátossága volt.

Forrás: [origo]Amire a motort kitalálták - szépen cirkálni 80 és 160 km/órás tempó között - arra a futómű tudása bőven elégnek bizonyult, nagyobb tempónál azonban az eleje egy kissé bizonytalankodott a kanyarokban. Ezt némi keményítéssel nyilván orvosolni lehetett volna, azonban sajnos az idő rövidsége miatt nem tudtam a futóművel babrálni. Az ABS-szel megvadított első fék nagyon meggyőző volt, óriási segítség lehet kezdő motorosok számára, akik még nem érzik az első gumi képességeinek határait.

Forrás: [origo]Akárcsak a Suzuki Bandit, a Honda CBF-je is úgy hozzáidomul a gazdájához, mint egy kényelmes kardigán. A három állásban állítható ülésmagassággal, a szintén állítható kormánnyal és plexivel bárki belőheti magának a legkényelmesebb pozíciót, így az "egyfenékkel" lehúzott utak hosszának egyedül csak a 19 literes benzintank kapacitása szab határt. Ez a mennyiség eszement száguldozás mellett 270 kilométerre lehet elég, míg visszafogottabb cirkálás esetén közel 100 kilométerrel többet lehet megtenni. Hogy ne kelljen számolgatni: nálunk 7 és 5,5 liter között fogyasztott a CBF csuklótól függően. A váltó és a kezelőszervek hondásan precízen működnek, egyedüli kifogásom csak a műszerfallal volt, ami áttekinthető és informatív ugyan, de szegényke elég randára sikeredett.

Címlapsztori»

Forrás: Retro Mobil Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...

Legolvasottabb cikkek

hirdetés

Olvasnivaló

Forrás: AFP/Alexander Joe Tíz percig tartott a per Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Forrás: Ruben van der Vleuten Saját útját filmezte végig egy csomag Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Forrás: MTI/Marjai János Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.

További adatok » Időjárás »