Robogók húzzák a motorpiacot

Vágólapra másolva!
A stagnáló autópiac mellett valósággal száguld a motoros piac Magyarországon, habár az elmúlt évek lendületéből jelentősen visszavett a januárban bevezetett regisztrációs adó és a szeszélyes időjárás. A márkák sorrendje változatlan, ám a különbségek egyre jobban csökkennek.
Vágólapra másolva!

A tavalyi év kiemelkedőnek számító, közel 60 százalékos növekedése idén már biztosan nem fog megismétlődni az új motorkerékpárok piacán, ám a kereskedők többségének így sem lehet oka a panaszra, hiszen legtöbbjük jelentős forgalomnövekedést regisztrálhatott. A piac növekedése azért is nagy szó, mert az év elejétől a motorokra is bevezették a regisztrációs adót, továbbá a szeszélyes tavasz és nyár sem tett jót az eladásoknak. Az igazsághoz azért hozzátartozik, hogy a növekedés motorját az ötven köbcentis robogók jelentik, ami kedvező ár/érték arányuknak és az egyre több piaci - főleg távol-keleti - szereplőnek köszönhető. A piacot a Suzuki vezetésével továbbra is a japán márkák uralják, ám a különbségek egyre kisebbek: az év első tíz hónapjában 2951 Suzuki márkájú motor fogyott, második a Yamaha 2709-cel, míg a harmadik helyen változatlanul a Honda áll 2581 darabbal.

Bajók Gábor, a Magyar Suzuki Rt. motoros részlegének vezetője kiemelte, hogy az előző évhez viszonyított lassulás ellenére is kiemelkedően teljesít a hazai motoros piac, amely növekedését tekintve nem csupán régiónkban, de Nyugat-Európában is egyedülállónak mondható. Érdekes jelenség, hogy a márka eddig legnagyobb darabszámban eladott motorja (október végéig 286 db) nem a bestsellernek számító, középkategóriás modellekből kerül ki (SV650, DL650, GS500), hanem egy csúcskategóriás sportmotor, az ezer köbcentis GSX-R volt. Bajók szerint a motoros piac jövőre tovább lassulhat, amelynek oka, hogy mind több szereplő jelent/jelenik meg az amúgy is egyre telítettebb környezetben.

A Yamaha 305 darabbal növelte eladásait az év első tíz hónapjában a tavalyi esztendő hasonló időszakához képest, amit Hirtling Gábor, a Yamaha Motor Hungária Kereskedelmi Kft. motorkerékpár menedzsere úgy kommentált, hogy ennél valamivel többet vártak az idei évtől. A piac megtorpanásának okai között a szakember a regisztrációs adó bevezetését, a kedvezőtlenebb időjárást és az érdeklődők rosszabb hitelképességét említette. "Úgy gondolom, hogy a következő években még várható fejlődés, de talán nem olyan mértékű, mint 2000 és 2004 között. A márka legkeresettebb modelljei az FZ6-os, XVS 1100 A, a 125-ös kategóriákban az új YBR 125, az XT 125-ös, az XT 660 és az YQ 50 Aerox modellek voltak. Jövőre jó néhány 2006-os újdonsággal jelenünk meg a hazai piacon, így remélem, több kategóriában lehetünk sikeresebbek" - tette hozzá Hirtling.

Forrás: [origo]A harmadik legnagyobb értékesítési számot produkáló Honda 238 darabbal növelte eladásait októberig bezárólag, ami 2581 eladott kétkerekűt jelent az első tíz hónapban. "Ennél messze többet vártunk" - mondta az [origo] megkeresésére Szloboda Tamás, a Honda Hungary Kft. motorkerékpár értékesítő vezetője, aki idén is 25-30 százalék körüli növekedésben bízott. Szloboda kiemelte, hogy várakozásokon felül alakultak az októberi és novemberi eladásaik, ám a jövő évet már nem látja ilyen rózsásan a szakember, hiszen "januártól jelentősen nő a regisztrációs adó, ami így is aránytalanul nagy teher a motorokra, az árakat és a használati értéket összehasonlítva". A márka bestsellere egyértelműen a 102 köbcentis Lead robogó volt (az első tíz hónapban 309 db), ami elsősorban az árcédulán szereplő alacsony összegnek köszönhető. Szintén telitalálatnak bizonyult a CBF sorozat: a 250 köbcentisből 201, az 500-asból 74, míg a 600-as változatból 188 darab fogyott október végéig.