Könnyebb, sportosabb: megújult a CBR600RR

Vágólapra másolva!
Nem sok panasz érhette eddig sem a kisebbik CBR-t, ám a Honda maximalista vezérkara mégis úgy döntött, hogy 2005-re tovább vadítják a 600-as sportgépüket. Az új RR még könnyebb és kompaktabb lett, ráadásul, ha hinni lehet a gyár közleményének, már nem csak a legfelső fordulatszám-tartományban jön meg az ereje.
Vágólapra másolva!

A motor külsején csak minimális mértékben változtattak, azonban aki nagyon odafigyel, észreveheti az apróbb finomításokat: az első légterelő és lámpatestek formája még hegyesebb lett, aminek köszönhetően a kis 600-as már-már kiköpött mása az 1000-es Fireblade-nek. A jelenkor elvárásainak megfelelően fordított villa és radiálisan szerelt fékek kerültek a motor elejére, így már a CBR sem lóg ki a 600-as sportgépek sorából az - amúgy kitűnően működő - hagyományos fékrendszerével.

A képeken nem látszik ugyan, de újítottak a vázon és a hátsó lengővillán is, amire elsősorban a súlycsökkentés miatt volt szükség. A kompozit alumíniumból készített lengővilla további érdekessége, hogy integrálták a hátsó rugó felfogatásához, teljesen szeparálva ezzel a vázat a lengéscsillapítótól. Ami a lóerőket illeti, a gyár információi szerint a csúcsteljesítmény nem változott, azonban az új kipufogónak és a motor finoman áthangolt karakterisztikájának köszönhetően érezhetően megnőtt a középső fordulatszám-tartományban leadott teljesítmény. Európában három új színkombinációban lesz elérhető a felfrissített CBR: vörös-kék-fehér, fekete-ezüst, illetve kék-fekete.

Csak az érdekesség kedvéért: az amerikai piacra változatlan műszaki tartalommal, ám más színekben kerül majd az új CBR RR, amelyek közül kiemelkedik egy egzotikus, a gyártól merőben új mintázat is. Ennek fényében az öreg kontinens motorosai csak reménykedhetnek, hogy a következő modellévekben Európában is feltűnnek hasonló fényezések.