A New Yorkból kairói útiránnyal felszállt Boeing 767-es fedélzetén 217-en tartózkodtak, és valamennyien szörnyethaltak. Az amerikai haditengerészet markoló karral felszerelt, "tengerfenékjáró" robotberendezése az Atlanti-óceán fenekéről, 80-90 méteres mélységből hozta fel a gép repülési adatait tartalmazó berendezést, amit utána azonnal Washingtonba szállítottak.
A fekete dobozként emlegetett berendezés, ami a legtöbb géptípusnál pirosra van festve, a gép 55 különböző műszaki, illetve elektronikus rendszerének működési adatait rögzíti repülés közben. A nyert adatok első áttekintése nyomán a szakértők azt tapasztalták, hogy semmilyen rendellenességet nem regisztráltak a műszerek.
A gép robotirányítása a szerencsétlenség előtt kikapcsolt állapotba került, és az adatok alapján elvben arra kellene következtetni, mintha kézi irányítású, ellenőrzés alatt tartott leszállási manőver vette volna kezdetét. Nincs semmi jele annak, hogy - miként azt többen gyanították - az áramlásfordító (lényegében fékező) berendezés repülés közben rendellenes módon bekapcsolódott volna. (Ez logikus módon eredményezhette volna a gép megpördülését és lezuhanását.)
A szakértők további támpontokat remélnek a másik fekete doboztól, aminek a pilótafülkében elhangzott beszélgetések hangfelvételét kell őriznie, de még nem találták meg a tenger fenekén heverő roncsok között.
(MTI)
Ajánló:
Adatok a gépről. (angolul)
Korábban:
(1999. november 10.)