Az eddig közölteknél kevesebben vesztették életüket a brühli vonatszerencsétlenségben

A német rendőrség hétfőn reggel nyolcra módosította a vasárnap hajnalban Brühl vasútállomásán bekövetkezett súlyos vonatbaleset halálos áldozatainak a számát. Vasárnap a jelentések még kilenc halottról szóltak. A roncsok alatt azonban még lehetnek holttestek.

Matthias Seeger, a kölni rendőrség akciócsoportjának vezetője hétfőn reggel az eltérést a vonat kisiklása nyomán "harmonikaszerűen összenyomódott vagonok állapotával" magyarázta. Szerinte ilyen helyzetben nagy gondot okozott annak megállapítása, hány halott fekszik a roncsok között.

A Bázel és Amszterdam között közlekedő D203 számú gyorsvonaton mintegy 300 ember utazott. A halottakon kívül 149 fő sebesült meg, közülük 89 súlyosan, őket a környék kórházaiban ápolják. Egy mentőorvos elmondta, a roppant nagy erők hatására számos utas szenvedett nyílt koponyatörést, nyílt mellkastörést és hasi sérülést.

Állítólag nincs magyar állampolgár a halottak vagy a sérültek között.

A vasúti mentők és a tűzőrség emberei várhatóan hétfő délutánra tudják felemelni a szerelvénynek azt a kocsiját, amely alatt (illetve amelynek roncsai között) esetleg további áldozatok lehetnek. A mozdonyból, amely egy közeli családi ház nappalijában állt meg, előkerült a menetadatokat rögzítő berendezés. Ebből egyértelműen kiderül, hogy a szerelvény a kisiklás pillanatában 122 km/óra sebességgel haladt. Az adott pályaszakaszon viszont az építkezés és a szűk ívű váltó miatt legfeljebb 40 kilométer/órával közlekedhetett volna.

Az utasok elmondása szerint a vonat Brühl előtt még csakugyan lassan haladt, ám az állomáshoz közeledve felgyorsított. Közvetlenül a brühli vasútállomás előtt fékezést lehetett érezni, majd nagy robajt, amely a vonat kisiklását kísérte.

A 28 éves mozdonyvezető, aki maga is sokkot kapott az átéltektől, első kihallgatásakor csak annyit tudott mondani: látta, amint az ominózus váltó felé nagy sebességgel közeledik, de már nem maradt ideje reagálni, azaz kellően csökkenteni a sebességet.

(MTI)

Korábban:

(2000.02.06.)