Az NHS segélyvonalán az egészségügyi problémákkal küzdőknek adnak tanácsot. A szolgálatot rengetegen hívták karácsonykor és szilveszterkor. A túlterheltségtől azonban elromlott az automatikus telefonközpont. Hogy a betegek ne csak egy foglalt hangot halljanak, a telefonkezelőket megkérték: mondják be azt a szöveget, amit az automatikus telefonközpont szokott.
Egy angol egészségügyi magazin azt állítja, hogy ahelyett, hogy a betegeknek elmagyarázták volna, hogy elromlott a központ, a központosokkal felolvastatták az automatikus telefonközpont szövegét. A betegeket arra kérték, hogy telefonáljanak később, vagy hagyják meg telefonszámukat, hogy az NHS munkatársai később visszatelefonálhassanak. Amikor a betegek rájöttek, hogy valójában nem egy gép fogadta a hívásukat, elkezdtek kérdéseket feltenni. Az ál-üzenetrögzítők azonban nem adták fel: gépi hangon elismételték a standard szöveget. Azért tették ezt, hogy elkerüljék a hosszú párbeszédeket a betegekkel.
Az angol egészségügyi minisztériumban tagadták, hogy az NHS munkatársai üzenetrögzítőnek álcázták volna magukat. Állításuk szerint az NHS munkatársai csak ragaszkodtak egy adott szöveghez, mert nem tudtak volna segítséget adni.
Ajánló:
angolul