Az amerikai Continental Airlines légitársaság feltételezi, hogy egyik DC-10-esükről levált fémlemez okozhatta azt a július 25-i Concorde-balesetet, melyben 113 személy vesztette életét. A társaság egyik gépe ugyanis nem sokkal a tragédia előtt járt a párizsi Roissy repülőtéren, és hiányzik róla egy egy olyan fémlemez, amely a vizsgálati eredmények szerint felhasította a szerencsétlenül járt francia szuperszonikus repülőgép futóművének egyik kerékabroncsát.
Az amerikai társaság által kiadott közlemény egyelőre nem mondja bizonyosra, hogy az a 43 centiméteres fémlemezdarab, amelyet a francia vizsgálóbizottság szakértői találtak a kifutópályán, egyértelműen azonos lenne az amerikai gépről hiányzó elemmel, de nem is zárja ki ezt. Az ellenőrzést a francia vizsgálócsoport szeptember elsejei figyelmeztetése után kezdték meg, a francia repülésügyi hatóság ekkor értesítette az amerikai légitársaság illetékeseit, hogy alaposan szemügyre kívánnák venni a gyanúba keveredett amerikai gépet a balesettel kapcsolatban.
A Concorde-ok várhatóan még nem repülhetnek a közeljövőben, ezért a francia légitársaság november 1-től naponta kiegészítő járatot indít a Párizs-New York útvonalon - mondta hétfőn az Air France vezérigazgatója, Pierre-Henri Gourgeon Párizsban.
A kiegészítő járat, amely novemberben egy Airbus A340-es lesz, decembertől pedig egy Boeing 777-es, a téli menetrend szerint minden nap helyi idő szerint reggel fél kilenckor indul Párizsból és helyi idő szerint 10 óra ötven perckor érkezik New Yorkba, úgyhogy az utasok délre már a városban lehetnek.
A társaság novembertől áprilisig tartó téli menetrendjében a Concorde nem szerepel.
(MTI)
Korábban:
(2000.08.05.)