Az alsóház elé került a dohánytermékek hirdetési tilalma Angliában<br/>

Vágólapra másolva!
Vágólapra másolva!

A törvényjavaslat, amely megtiltaná az összes dohánytermék nyílt reklámozását és az ezzel kapcsolatos szponzori tevékenységet, a brit alsóház elé került megvitatásra, jelentette a BBC. A dohányreklámtörvény célja, hogy megakadályozza a közvélemény figyelmének bármely módon a dohánytermékekre való irányítását. A törvény megtiltaná a dohánytermékek boltokban és más elárusítóhelyeken való hirdetését is.

A reklámok tiltása a brit Munkáspárt (Labour Party) kötelezettségvállalási nyilatkozatának szerves részét képezte, és a kormány reméli, hogy a törvényt sikerül keresztülvinnie egy 1998-as európai uniós irányelv alapján, amely leállítana minden dohányhirdetést és szponzorálást 2006-ra.

Ezt az irányelvet azonban a dohánygyártók és -reklámozók sikeresen megtámadták az Európai Bíróság előtt októberben. Az Európai Bizottság azzal érvelt, hogy a törvény elfogadása az Unión belüli jogharmonizációt szolgálja. Érveik alapján a jelenlegi rendszer, a különböző tagállamok eltérő törvényei akadályozzák a szabad kereskedelmet. A bíróság azonban úgy döntött, hogy a javaslat akadályozná a piaci versenyt, és az Európai Bizottságnak nincs joga ahhoz, hogy a törvényjavaslatot bevezesse.

A tiltó rendelkezés életbeléptével a dohányosok száma 2,5 százalékkal csökkenne, ami évente akár 3000 megmentett emberéletet is jelentene a brit Egészségügyi Minisztérium becslései alapján. A dohányzás évente 120 000 ember életébe kerül az Egyesült Királyságban, és a szívkoszorúér-megbetegedések legfőbb kiváltó oka.