Közlekedési káoszt okoz Londonban a metróvezetők sztrájkja <br/>

Vágólapra másolva!
Szinte teljesen megbénította a londoni földalatti forgalmát és szétzilálta a brit főváros közlekedését hétfőn a metró kocsivezetőinek 24 órás munkabeszüntetése. A munkabeszüntetés hétfőn a kora esti órákban fejeződik be, de a forgalom várhatóan csak késő estére áll helyre.
Vágólapra másolva!

Az Aslef szakszervezet, amely a metróvezetők 80 százalékát képviseli, arra számított, hogy tagjai csak mérsékelten támogatják sztrájkfelhívását, de a metróvezetők hatalmas többsége nem állt munkába a vasárnap esti váltáskor. A hétfő reggeli csúcsforgalomban a szerelvények 92 százaléka nem indulhatott el, a vállalatvezetés a tizenkét fővonal közül hatot kénytelen volt teljesen lezárni. Mind a hat fővonal London belvárosán és a City üzleti negyeden keresztül közlekedik, így több millió utas hatalmas késésekkel érkezett meg munkahelyére.

A metróvezetők sztrájkja a felszíni közlekedésben is hatalmas dugókat okozott, hiszen az emberek gépkocsin, taxin, autóbuszokon igyekeztek útnak indulni. A londoni metró naponta átlagosan 3 millió utast szállít. A munkabeszüntetés ugyan hétfőn a kora esti órákban befejeződik, a forgalom azonban csak késő estére állhat helyre.

A munkabeszüntetéssel az Aslef szakszervezet a metró részleges privatizációjának terve ellen tiltakozik. A kocsivezetők úgy vélik, hogy a földalatti részleges magánkézbe adása, a szolgáltatások
elaprózása kisebb magánvállalatok között súlyos közlekedésbiztonsági kockázatokkal járhat, amint ez már bebizonyosodott a brit vasút tíz évvel ezelőtti privatizációja után.

A brit kormány pénteken jelezte, hogy felülvizsgálja elképzeléseit a metró részleges privatizálásáról, és az új tervek kialakításába bevonja a brit főváros önkormányzatának közlekedési biztosát is. A londoni önkormányzat Ken Livingstone főpolgármesterrel az élén szintén ellenzi a privatizációs terveket. Az Aslef és a metróvezetők másik szakszervezete, az RMT azt kívánja elérni, hogy képviselőik is hallathassák hangjukat a metró jövőjéről. A szakszervezet a hétfői 24 órás sztrájkon túl két további munkabeszüntetést helyezett kilátásba, ha a kedden kezdődő egyeztető tárgyalásokon nem kap kielégítő választ kérdéseire.

A metró részleges privatizálásának kérdésében a brit kormány most már két tűz közé került. A metróhálózat működtetésére pályázó
magánvállalatok ugyanis egy ideje azzal fenyegetőznek, hogy bíróság elé idézik a brit kormányt, ha nagyobb mértékben megváltoztatja a londoni földalatti privatizációs terveit.

(MTI)