A brit Munkáspárt a fiatal szavazóknak különös sms-eket küld az alábbi szöveggel: "d:*0 WUCIWUG Ł:-0 VTE LBR 2MORO".
Az első jel William Hague-ot, a Munkáspárt vezetőjét jelképezi oldalnézetből, baseball-sapkában, pisze orral. Ezt követi az "amit látsz, azt kapod" mondat rövidítése. A következő szimbólum azt jelenti: "oh, ne", majd az üzenet végén az áll: "Szavazz holnap a Munkáspártra". Az üzenetet többezer munkáspárti fiatalnak küldték el, hogy ne felejtsenek el elmenni szavazni.
A pártok egyre inkább felhasználják az új technikát, hogy eljuttassák üzenetüket a választókhoz. A kampány során sms-eket, e-mail üzeneteket küldenek.
A Munkáspárt szóvivője azt mondta a The Times című újságnak: "Csak összeraktunk pár karaktert, ami Hague-ot jelképezi. Reméljük, akik megkapták, továbbítják a barátaiknak is az üzenetet. Ez is egy lehetséges módja annak, hogy elérjük azokat a választókat is, akiket másképpen nem tudunk megszólítani."
A felmérések szerint a fiatalokat nem érdeklik a választások. A 25 év alattiak közül ötből négy nem akar elmenni szavazni.
Ajánló:
(angolul)