Öngyilkos fiú a garázsban, stricije által agyonvert örömlány, csatornába fulladt alkoholista, háztetőről lezuhant drogos. E négy motívumra épül a brit Barnardo's gyermekvédelmi szervezet legújabb - a gyermekkorban elszenvedett erőszak elleni - kampánya. A szervezet egy tavalyi reklámját, amin egy magának heroininjekciót beadó csecsemő szerepelt, a brit reklámszövetség túl sokkolónak találta, és felszólította a lapokat, hogy ne közöljék.

Richard Fox
Richard Fox - meghalt 6 évesen
A Barnardo's gyermekvédelmi szervezet szerdán új kampányt indított a gyermekek elleni erőszak megakadályozására - jelentette a BBC. Az 1 millió fontos reklámhadjárat keretén belül a brit lapokban jelentetnek meg olyan képeket, amelyek a gyermekkori rossz bánásmód hatásait mutatják be az áldozatok későbbi életében.

Az új kampány első képén egy mezítlábas férfitetem látható, amint egy lepukkant garázsban lóg egy kötélen, egy sötét lappal letakart ablak előtt. A kép szövege így szól: "John Monk. Meghalt négy évesen. Négy éves korától Johnt rendszeresen megerőszakolta nagyapja, és ezért lelkének egy nagy része meghalt. Elvesztette reményeit, és örömeit. Meghalt a jövője. Huszonkét évvel később felakasztotta magát, és ténylegesen is meghalt. Micsoda pusztítás. Mi, itt a Barnardo's-nál meg akarjuk menteni az élőhalottságtól az olyan embereket mint John."

A szervezet már most védi kampányát, és bizonygatja, arra készült, hogy a gyermekek elleni erőszak valós eseteit támadja. A BBC idézte szóvivő szerint: "a kicsi gyermekkorban elszenvedett erőszak borzalmas hatással van az áldozat későbbi életére. Ha egy gyermekkel rosszul bánnak, vagy elhanyagolják, jó esély van arra, hogy ettől felnőttként is szenvedjen."

Egy másik képen egy férfi - Richard Fox - szerepel, aki egy csatorma vizébe fulladt bele. Az írás szerint meghalt hat évesen, miután tanárai és szülei is lemondtak róla. Elvesztette önbecsülését és reményeit. 25 évvel később egy téli estén ittasan beleesett egy csatornába, ahol megfulladt.

A maradék képek egyikén egy 19 éves kábítószerfüggő látható, miután leesett egy épület tetejéről, a másikon egy stricije által halálra vert örömlány. A valós esetek helyett képzeletbelieket bemutató kampány hat hétig tart.

A Barnardo's egy tavalyi hirdetését, ahol egy csecsemő szerepel, amint heroint ad be magának, a brit reklámbizottság túl sokkolónak találta, és felszólította az újságokat, hogy ne közöljék. A képpel az olyan hátrányos helyzetű gyermekekre akarták felhívni a figyelmet, akiken semmilyen szeretetszolgálat nem segít.

A Barnardo's minden fontnyi bevételéből 88 centet jótékonysági célokra fordít. A szervezet tavalyi bevétele elérte a 30 millió fontot - írja a BBC.

Ajánló: