Fotó: EPA |
A brit gépet Mike Bannister pilóta vezeti majd, közel húszezer méteres magasságban, elérve a kétezer kilométer per órás sebességet is. Az út alig három óra húsz percig tart majd. A jegyek a Párizs-New York gépre 7300 dollárba, míg a London-New York gépre 10000 dollárba kerülnek. A franciák heti öt, a britek heti hat alkalommal indítják a Concorde-ot. A járatsűrűség feleakkora mint a szerencsétlenség előtt volt.
A Párizs-New York járaton friss homárt szolálnak fel, azonban a híres ezüst étkészlet már a múlté. A szeptember 11-i terrortámadások miatt csak műanyag késekkel illetve villákkal étkezhetnek a Concorde utasai.
A tavaly július 25-i, 113 emberéletet követelő párizsi szerencsétlenség óta nagyszabású átalakításokat végeztek a repülőgépeken, hogy ismét megkapják a repülési engedélyt. Új, kevlárbetétes üzemanyagtartályokat, megerősített tűzálló alvázat, és szupererős radiál gumikat kaptak a gépek. A francia repülőknek még az útvonalát is megváltoztatták, hogy elkerüljék Gonesse városát, amelynek egyik szállodájára esett a tavaly szerencsétlenül járt Concorde. Az átalakított gépek pár hónapja már ismét a levegőbe emelkedtek, igaz akkor még csak tesztrepüléseket végeztek.
[origo]
Korábban:
Újra repül a Concorde
2001. október 23.
Ismét próbarepülésen a francia Concorde
2001. augusztus 24.