A német hatóságok a német vasúttársaság két magas rangú tisztviselőjét és egy mérnököt vádolnak azzal, hogy gondatlanságukkal ők okozták az 1998 júniusában történt eschedei vonatkatasztrófát, melyben 101 ember vesztette életét. A per szerdán kezdődött az észak-németországi Celle város bíróságán - jelentette a BBC.
A München-Hamburg Intercity expresszvonat körülbelül 200 kilométeres sebességnél siklott ki, és csapódott egy vasúti felüljáró pilléreinek. A két vasúti alkalmazottat és egy vonatkerékgyár vezetőjét azért gyanúsították meg, majd emeltek ellenük vádat, mert a vizsgálat szerint nem győződtek meg a szerelvény kerekeinek megfelelő minőségéről.
A három férfit, Thilo von Madeyskit, Volker Fischert és Franz Murawát 101 emberen elkövetett emberölés és 105 esetben elkövetett súlyos testi sértés bűncselekményének elkövetésével vádolják. A gyanúsítottak védői ugyanakkor vitatják, hogy a vonatszerencsétlenség bűncselekmény következménye lett volna - írja a CNN.
A balesetet követő vizsgálat megállapította, hogy a kerék egy gumialkatrésze meglazult, és beleakadt a kocsi forgózsámolyába, ettől az elvesztette stabilitását, a szerelvény kisiklott, majd 300 méteren keresztül sodródott a sínek mentén, és beleütközött egy felüljáróba. A BBC szerint a műszaki hiba annak ellenére következett be, hogy a szerencsétlenséget megelőző éjjel a szerelvényt átvizsgálták, és nem találtak hibát.
A hivatalos mellett polgári peres eljárás is folyik az ügyben. A német vasúttársaság minden egyes áldozat után félmillió dollárt ajánlott fel a hozzátartozóknak - írja a BBC. A családok között eddig 200 millió dollárnyi kárpótlást osztottak szét. A bírósági tárgyalások várhatóan októberig tartanak majd.