Óvszerrel és mákosgubával indul az EU-kampány

Vágólapra másolva!
Szerdától láthatók az EU Kommunikációs Közalapítvány első reklámjai. Ezekben lesz szó arról, hogy jobb-e felnőni az EU-ban; továbbra is ehetünk-e mákos gubát; EU-konform-e a disznóvágás és marad-e az olcsó menza. A válasz valamennyi reklámban igen. A fiataloknak szóló reklámokban többek között a Tényleg egy óvszerméret lesz?, illetve a Jók-e a csajok az EU-ban? kérdések jelennek meg. Az EUKK titkára egy mai sajtótájékoztatón ismertetett egy közvélemény-kutatást, amely szerint a lakosság közepesen jónak ítéli az EU-levelet. A válaszlevelet eddig 400 ezren küldték vissza. A többség elsősorban az EU szociálpolitikája, a munkavállalás és az oktatás témaköre iránt érdeklődik.
Vágólapra másolva!
A MeH EU-honlapjahttp://www.magyarorszag.hu/euInnen elérhető az EUKK is

Az EU Kommunikációs Közalapítvány (EUKK) szerdán kezdi kampányát, amelynek első szakasza március 15-ig tart. Ebben arra buzdítják a lakosságot, hogy kérjenek tájékoztatást az EU-ról, hogy felelősen dönthessenek a csatlakozásról - közölte Somody Imre, a kuratórium elnökhelyettese.

A tájékoztatás keretében egyrészt reklámokat tesznek közzé, másrészt a beérkező válaszlevelek segítségével teremtenek direkt kapcsolatot a lakossággal. Szerdától pedig él a 181-es telefonszám, amelyet felhíva bárki felteheti kérdéseit az EU-val kapcsolatban. Somody elmondta: a rendszer 600 hívás együttes kezelésére alkalmas. Egyelőre 15 munkatárs fogadja a beérkező hívásokat, de ez a szám szükség esetén bármikor 90-re növelhető. Az EU-képzésben részesült szakemberek reggel 8-tól este 10-ig várják a kérdéseket, este 10 után pedig üzenetrögzítő működik. A válaszokat egy központi adatbázisból keresik ki, amely kérdésre pedig nem tudnak választ adni, azt rögzítik, és később visszahívják a kérdezőt. Suba János titkár szerint körülbelül 2-3 hét elteltével tudnak majd szinte minden kérdést azonnal megválaszolni. A telefonvonal 2004. május 1-jéig, tehát egészen a csatlakozásig él.

Suba János ismertette az elmúlt napokban végzett, az EU-levél fogadtatását felmérő telefonos közvélemény-kutatás eredményét. E szerint a lakosság 73 százaléka már megkapta a levelet, és a döntő többség közepesnek vagy annál jobbnak ítélte meg a levél tartalmát. Eddig 400 ezren küldték el a válaszlevelet, de az EUKK reményei szerint ez 500 ezerre nő hamarosan. A megkérdezettek 22 százaléka szerint maradtak ki fontos témakörök a levélből.

A válaszlevelet elküldők közül a legtöbben - a válaszadók 50 százaléka - a szociálpolitika, nyugdíj, egészségpolitika iránt érdeklődnek. Második helyen áll 44 százalékkal a munkavállalás kérdésköre. 35 százalék érdeklődik az oktatás iránt, 31 százalék pedig az adórendszer és a gazdaságpolitika témakörében kért további tájékoztatást. A legkevesebben az utazás témaköre iránt érdeklődnek, ezt a kategóriát mindössze 8 százalék jelölte be.

A szerdán megjelenő reklámokat Lenkei Anikó PR-igazgató mutatta be. A hirdetések, óriásplakátok és a televíziós reklámspotok is azonos módon épülnek fel. Az elképzelés szerint az első reklámokban azokat a kérdéseket vetik fel, amelyek a leginkább érdeklik a választókat. A kérdések között szerepel például, hogy jobb-e felnőni az EU-ban; továbbra is ehetünk-e mákos gubát; EU-konform-e a disznóvágás és marad-e az olcsó menza. A válasz valamennyi reklámban igen. A reklámokon feltüntetik a 181-es információs vonal számát és az EUKK webcímét. A mottó: "Megválaszoljuk kérdéseit, hogy Magyarország EU-csatlakozása ne legyen kérdés!".

A reklámokat járműkapaszkodókon is megjelenítik, illetve a fiatalokat ingyenes képeslap-reklámmal szólítják meg. A nekik szóló reklámokban többek között a Tényleg egy óvszerméret lesz?, illetve a Jók-e a csajok az EU-ban? kérdések jelennek meg.