Tízezer felett az EU-vonal hívásai

Az Európai Unió Kommunikációs Közalapítvány (EUKK) információs telefonvonalára a működés óta eltelt öt nap alatt 11 ezer 400 hívás futott be, a leggyakrabban arról érdeklődtek, hogyan hat a csatlakozás a bérekre és a nyugdíjakra.

Az EUKK hétfőn közleményt adott ki, amelyből kiderül: számos kérdés vonatkozott az elmúlt öt napban arra is, hogy bárki útlevél nélkül utazhat-e majd az Európai Unión belül, illetve milyen vámok lesznek a csatlakozás után.

A közalapítvány információs vonala a 181-es számon február 19. óta hívható. Hétfőig 4100 érdeklődő fordult kérdéseivel a call center munkatársaihoz, míg 7300-an az automata tájékoztató rendszert vették igénybe.

A 181-es szám bármilyen készülékről és előfizetői zónából elérhető, a hívás díja azonos az adott szolgáltató által hivatalosan használt belföldi kék szám hívásdíjával. A tájékoztatás szerint az uniós csatlakozással kapcsolatos kérdéseket a call center munkatársai vagy azonnal megválaszolják, vagy a pontos válasz beszerzése után a telefonon, postán vagy elektronikus levélben tájékoztatják az érdeklődőt.

Minden új kérdés és az arra szolgáló válasz bekerül a call center bázisába, így az adott témában a következő alkalommal egy új kérdezőnek már azonnali választ tudnak nyújtani. Az adattár tartalmát és a felmerülő kérdésekre adható válaszokat a központ munkatársaival dolgozó szakértők biztosítják.