Az eredményes választás után is bírálják Csáky Pált, szlovák miniszterelnök-helyettest a rosszul sikerült EU-népszavazási kampány miatt. Ellenzéki politikusok, a szlovák sajtó és kormánypárti képviselők is őt teszik felelőssé az alacsony választási részvételért. A kampánnyal, és annak késlekedésével nem csak Szlovákiában, de az Európai Bizottságban is elégedetlenek voltak.

Az Európai Bizottság annyira elégedetlen volt a szlovák kormány kampányával, hogy a brüsszeli testület saját hatáskörében is reklámozta az EU-t a szlovákiai csatlakozási népszavazás előtt. Romano Prodi, az Európai Bizottság elnöke, és Günter Verheugen bővítési biztos körbeutazta Szlovákiát, hogy meggyőzze a bizonytalan szavazókat. Sokáig félő volt ugyanis, hogy az erőtlen kampány után érvénytelen lesz a népszavazás.

Végül a szlovákiai választók 52 százaléka szavazott, és több, mint 92 százalékuk az Európai Unióhoz való csatlakozás mellett voksolt. Ez volt Szlovákia történetében az első sikeres népszavazás, korábban sohasem sikerült a választók legalább felét voksolásra bírni. Az eredmény ellenére a kampányért felelős miniszterelnök-helyettes továbbra is a támadások középpontjában áll. Csáky Pált nem csak az ellenzék, de kormánypártiak is kritizálták, sőt, az őt kormányba delegáló Magyar Koalíció Pártjának több politikusa is elégedetlen vele.
  
Bugár Béla, az MKP elnöke szerint "Ha valaki hibázik, távoznia kell. Ilyen az élet". Ő ugyan nem konkrétan Csáky Pál távozására gondolt, de szerinte a miniszterelnök-helyettesnek legalább egyik munkatársát le kellett volna váltania.

Ellenzéki politikusok viszont egyenesen a miniszterelnök-helyettes leváltását szorgalmazzák. Mellettük van szlovák sajtó többsége és a kormánypárti ANO vezetői is őt teszik felelőssé amiatt, hogy a vártnál kevesebben vettek részt a hét végi referendumon.

Már a kampány megkezdése előtt is folyamatos kritika érte az integrációs kérdéseket felügyelő szlovákiai magyar miniszterelnök-helyettest. Többen túl későinek érezték az április végi rajtot. Csáky Pál azzal védekeztt, hogy a magyarországi EU-kampány volt túl korai, és ott túl sok mellékes dologról beszéltek. Ő a szakértők és a két reklámcég tanácsaira hagyatkozott, amelyek szerint nem szabad korán kezdeni a kampányt -  nyilatkozta a szlovák Pravda-nak.

A szlovák miniszterelnököt ez az érvelés nem győzte meg, hiszen május 9-én, egy EU-t propagáló rendezvényen gimnazisták előtt bírálta az uniós kampány vezetőit. Mikuláš Dzurinda egy pozsonyi gimnázium diákjaival rendezett találkozón kijelentette, hogy nem zárja ki, a referendum után komoly vita kezdődik a kampány hibáinak felelőseiről.

A kampány leglátványosabb, Magyarországon is nagy érdeklődést keltő botránya Varga Miklós Vén Európa című dala körül robbant ki. A szám az eredeti tervek szerint az uniós voksolásra buzdító himnusz lett volna, kissé átírva és szlovák nyelven előadva. Erről azonban nem értesítették a zeneszerzőt, aki szerzői jogainak védelmére hivatkozva megtiltotta a dal felhasználását. A történtekért senki nem vállalta a felelősséget. Csáky Pál kijelentette, nem tudja, hogy ki rendelte meg a dalt Dusík Gábornál, a szlovák nyelvű változat producerénél. Dusík viszont állítja, hogy a miniszerelnök-helyettes szóbeli megrendelésére készült a felvétel. Az ügyben gyanúba keveredett még Miklósi Péter, Csáky szóvivője is, aki elismerte, hogy telefonált producernek a felvétel ügyében, azonban állítja, nem ő rendelte meg a dalt. Lapértesülések szerint Bugár Béla elvárta volna Csákytól, hogy az eset után menessze Miklósit.

Nagy feltűnést keltett még, amikor megtiltotta az ifjú liberálisoknak, hogy a kampány részeként "Jobb bent lenni, mint kint" feliratú kondomokat osztogassanak. Betiltotta ezt a kampányjelszót is, mert szerinte zavaró, hogy szexuális töltete van.

Később kiderült, hogy az EU-t népszerűsítő plakátokkal sem volt minden rendben. Az MKP színeit képviselő Mester Miklós, a Kassa-vidéki járás elöljárója elmondta, hogy a járásban csak kétnyelvű, magyar-szlovák feliratú plakátok érkeztek. Ezért csak azokba a falvakba küldött belőlük, ahol jelentős magyar népesség él. Mester attól tartott, hogy a szlovák többségű településeken a magyarul és szlovákul is feliratozott reklám elriasztja a voksolástól a szlovákokat. A maradékot a járási hivatal portáján helyezte el, ahonnan a polgármesterek belátásuk szerint vittek, vagy nem vittek belőlük. "A pozsonyi illetékeseknek tudniuk kellene, milyen régiókba küldik a kétnyelvű plakátokat" - nyilatkozta a járási elöljáró az Új szó című, magyar nyelvű szlovák lapnak.

Csáky alapvetően elégedett a kampányával. "Ha a kampányt a magyarországival hasonlítjuk össze, akkor látható, hogy tizenkétszer kevesebb pénzből hat százalékkal jobb eredményt értük el" - mondta. Ugyanakkor egyetért azzal, hogy voltak hibák a kampány során. Ezért kezdeményezi az európai integrációs főosztály teljes átszervezését, ahol komoly személyi változások lesznek. Az Új Szónak adott interjújában elmondta, hogy a népszavazás előtt a sajtó elvárásai szerinte túlzottak voltak. "Az utolsó pillanatig figyelmeztettem, hogy szoros lesz az eredmény, és hogy minden voks számít. Mindenkinek a saját lelkiismeretét kell megkérdeznie, mit tett a sikeres referendumért. Szerencsétlen volt a szavazást a kormány lehetséges bukására kihegyezni, vagy bennem megszemélyesíteni."

A miniszterelnök-helyettes helyzetének egy napokban készített BBC interjú sem tett jót. A brit televízió filmje a szlovákiai roma gyerekek iskolai szegregációjáról szólt. Amikor Csáky Pálnak megmutatták a kelet-szlovákiai településen készült felvételeket, csak annyit mondott, hogy ilyesmiről nincsenek információi, majd levette zakójáról a mikrofont, és véget vetett az interjúnak. A brit riporter szerint a félórásra tervezett beszélgetés három percig tartott. A kínos interjú után Csáky azzal védekezett, hogy ígérete szerint öt kérdésre válaszolt, és utána más, hivatalos elfoglaltsága miatt nem volt ideje a folytatásra.

Varga Orsolya