A spanyol vasutakon 1972 óta történt legsúlyosabb katasztrófában további negyven személy sérült meg, közülük nyolcat ápolnak kórházban - közölte szerdán Miguel Corsini, a spanyol vasúttársaság (RENFE) elnöke. A délkelet-spanyolországi Chinchilla közelében egy személyvonat tehervonattal ütközött.
A vasúttársaság vezetője sajtóértekezletén nem zárta ki, hogy még egy további holttest lehet a roncsok között.
A személyvonat 87 utast szállított, közülük - a spanyol vasúttársaság adatai szerint - 20 személyt sokáig eltűntként tartottak nyilván, az ütközés után ugyanis tűz ütött ki a személyvonat mozdonyában és első négy kocsijában, s a roncsok teljesen kiégtek.
A baleset a Madrid-Cartagena vasútvonalon történt Madridtól 200 km-re keletre. A polgári védelem helyszínre érkező munkatársai gázmaszkokat osztottak szét az utasok és a mentőalakulat tagjai között, mert a 28 vagonból álló tehervonat három vagonjában - amelyek a baleset bekövetkeztekor üresek voltak - korábban kénsavat szállítottak. A jelzőrendszer kifogástalanul működött.
A balesetet valószínűleg emberi mulasztás okozta: a chinchillai állomásfőnök zöld jelzést adott a Talgo személyvonatnak, holott a vágány már foglalt volt, az egyetlen sínpáron akkor már a tehervonat haladt, a személyvonattal szemben.
Egy szemtanú elmondta, az ütközés olyan nagy erejű volt, hogy a tehervonat mozdonya valósággal maga alá gyűrte a személyvonat mozdonyát. Hat hónapon belül ez már a második halálos vasúti szerencsétlenség ugyanezen a vonalon. Január 4-én ketten meghaltak, 28-an megsebesültek, amikor egy személyvonat kisiklott Tobarra városnál.
A spanyol vasutak történetében 1972. július 21-én volt az utóbbi évtizedek legsúlyosabb balesete, akkor 76-an vesztették életüket, amikor a Cadiz-Sevilla vonalon Lebrija közelében két vonat ütközött össze.