Sok lányt keresztelnek Armaninak Amerikában

Az utóbbi időben sok amerikai szülő nevezi el gyermekét autómárkák, divatcégek, italmárkák, sőt televíziós sportcsatorna után. Az Armani vagy Celica nevű lányok és a Chevy vagy Denim nevű fiúk szülei a márkákkal járó presztízst szeretnék gyermekeiknek is biztosítani.

Az amerikai szülők előszeretettel nevezik el gyermekeiket nemzetközi márkanévről, mint például a L'Oréal kozmetikai, a Chevrolet autógyártó vagy éppen az Armani ruhagyártó cég. Sőt Michiganban két kisfiút egy, az Egyesült Államokban népszerű televíziós sportcsatorna után neveztek el ESPN-nek. A jelenséget egy pszichológusprofesszor fedezte fel, miközben a 2000-es társadalombiztosítási jegyzőkönyveket tanulmányozta - jelentette a BBC News.

Cleveland Evans, a Nebraskai Bellevue Egyetem professzora 25 éve tanulmányozza az amerikaiak névadási szokásait. Mint legutóbbi kutatásából kiderült, az utóbbi időben egyre többen nevezik el gyermekeiket világszerte ismert márkák után. Különösen az autómárkákat és típusokat találta népszerűnek. 2000-ben 22 lányt neveztek el Infinitinek (a Nissan egyesült államokbeli márkája), 55 fiút Chevynek és 5 lányt Celicának.

Hét fiút egy élelmiszer-ipari cég után neveztek el Del Monténak, és nem kevesebb, mint 49 fiú kapta keresztségben a Canon nevet - a fényképezőgép-márka után. Népszerűek ugyanakkor a neves divatipari cégek nevei is, például 300 leányzót neveztek szülei Armaninak, hat fiút Timberlandnak és hetet Denimnek. Nem maradtak ki a sorból az italgyártók sem: hat fiú kapta a Courvoisier nevet a konyak után.

A lassan terjedő márkaneves divat ellenére a legnépszerűbbek továbbra is hagyományos keresztnevek az Egyesült Államokban. 2002-ben a legtöbb a lányt Emilynek, a legtöbb fiút pedig Jacobnak nevezték szülei.

Evans professzor szerint a márkanévre keresztelő szülők fő célja, hogy valami módon különbbé tegyék gyermeküket. A pszichológus úgy véli, a családok anyagi vágyait fejezi ki, ha a gyereket a pénzt és az exkluzivitást kifejező Armaninak vagy Chanelnek nevezik el.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK